Compartir

L’ús del català com a llengua principal als comerços de la ciutat és preocupant. De cada 10 establiments, només 4 responen al client inicialment en català. Però tot i que la majoria de venedors responen primer en castellà, quan el comprador es dirigeix en català, se li contesta en la mateixa llengua en 7 de cada 10 casos.

Per aquest motiu, des del Consorci de Normalització Lingüística es vol convertir el català en la llengua vehicular entre el teixit comercial. Aquest divendres, s’ha renovat un conveni que pretén potenciar el comerç en català. El president de PIMEC Tarragona, Florenci Nieto, explica que l’atenció està als barris i als comerços de persones nouvingudes.

Les institucions empresarials i lingüístiques volen aconseguir que en el 90% de comerços de Tarragona es parli el català, quan el client es dirigeixi en aquesta llengua. Durant el 2017, el CNL va visitar més d’una setantena de comerços a la ciutat per mirar d’impulsar el català com a llengua d’ús no només cap als compradors sinó també en l’acció diària de l’establiment.