Jeff Jarvis: “El periodista del futur ha de ser digital”

jeff jarvisMorirà el periodisme? És una de les qüestions sobre les quals convida a reflexionar el periodista nord-americà Jeff Jarvis i que aborda en el seu llibre ‘El fin dels mitjans de comunicació de masses’ (Gestión 2000,2015).

PUBLICITAT

En una entrevista al programa ‘A vivir que son dos días’ de la Cadena Ser, Jarvis declara que la informació no està en perill, ja que cada vegada hi ha més accés a ella, més interès i més canals per compartir-la. El que cal trobar són noves formes de servir al públic i nous models per mantenir-ho viu. I per això manca valentia per part dels professionals i les empreses, declara.

Segons la seva percepció, el periodisme té una infinitat de noves oportunitats, el problema és que encara no hem explorat les suficients.

Jeff Jarvis (Washington DC, 1954) és un dels periodistes més coneguts i respectats del seu país. Gurú dels mitjans digitals, va treballar com a reporter en el diari Chicago Tribune, va ser editor de la revista Entertainment Weekly i més tard director creatiu de Advance Internet. Actualment imparteix classes de periodisme en la New York Graduate School.

El seu blog Buzzmachine.com és un dels més llegits. També és autor dels best-seller ‘I Google, com ho faria?’ (Gestión 2000, 2010) o ‘Parts públiques’ (Gestión 2000, 2012).

El periodista apunta que “en un futur no gaire llunyà la impremta serà insostenible, no podrà impulsar ni mantenir a l’empresa periodística”. Mentre la premsa escrita sobrevisqui haurà de convertir-se en un producte alternatiu, no en el nucli del model de negoci. Hem de “deixar de reciclar el passat, anticipar-nos a l’inevitable i caminar cap al futur per la senda del digital”. A més, la crisi de la premsa no ha arribat sola, ve acompanyada per la de la ràdio i la televisió.

RCTGN, s’avança al futur

Jarvis considera que el periodisme local ha de ser de servei i no repetir el mateix que la resta de mitjans com es fa a EE.UU. “Cal un nou model de negoci” i apunta que el món digital i les xarxes socials són la clau per la immediatesa i la possibilitat d’actualitzar la informació.

En aquest sentit, un model acord amb el de Ràdio Ciutat de Tarragona que ja al present s’avança al futur.

PUBLICITAT