Tarragona rebrà 3 milions d’euros per ser ciutat Patrimoni de la Humanitat

Les Ciutats Patrimoni rebran del Ministeri de Turisme 45 milions d’euros per al pla, presentat aquest dilluns a Baeza per la ministra Reyes Maroto

Aquest dilluns 22 de novembre s’han conegut els detalls del pla Impulsa Patrimonio del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE), a través del qual Tarragona rebrà 3 milions d’euros. Del total, prop de 2 milions aniran destinats al projecte de rehabilitació i millora de l’accessibilitat del Fòrum de la Colònia i la resta s’aniran desenvolupant en diferents projectes al voltant del patrimoni que s’hauran d’executar en els propers tres anys per rebre la subvenció màxima de 3 MEUR.

PUBLICITAT

L’alcalde de Tarragona i conseller de Turisme, Pau Ricomà, ha volgut destacar “l’oportunitat única” que suposa el pla per “adequar el nostre patrimoni perquè tingui encara més accessibilitat i excel.lència”. “L’adequació turística dels nostres recursos patrimonials i naturals amb criteris d’accessibilitat i sostenibilitat marcarà el desenvolupament turístic i el futur econòmic de la ciutat i per tant hem d’apostar-hi”, ha conclòs finalment Ricomà des de la ciutat andalusa.

La presentació del pla Impulsa Patrimonio s’ha fet aquest dilluns 22 de novembre a la ciutat Patrimoni de Baeza (Jaén), en un acte que ha comptat amb la presència de la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, i d’alcaldes de les quinze ciutats del Grup. Durant la presentació la ministra Maroto ha desgranat alguns dels detalls del pla, destacant el fet que comptarà amb una subvenció de 45 milions d’euros destinats a les quinze ciutats a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern de l’Estat. La ministra ha explicat també que Impulsa Patrimonio va adreçat a “projectes sostenibles de rehabilitació i manteniment del patrimoni històric i cultural de les Ciutats Patrimoni” i que el pla “permet reforçar l’aposta per un turisme de qualitat, sostenible, digital i inclusiu i potencia la nostra posició de lideratge turístic a nivell mundial”.

PUBLICITAT