ERC defensa una millor connexió Tarragona-Lleida per créixer el territori interior

Esquerra Republicana de Catalunya ha reivindicat la necessitat de millorar i potenciar la mobilitat entre les demarcacions de Tarragona i Lleida. El partit proposa unes millors connexions viàries que esdevinguin el punt de partida per oferir noves oportunitats de creixement econòmic a un conjunt de comarques d’interior, que representen el 20% del PIB de Catalunya i on hi viuen 1.900.000 habitants.

PUBLICITAT

Per posar de manifest aquesta necessitat, Esquerra ha escollit un espai molt significatiu, la rotonda de la C-14 a la sortida de Montblanc, un eix viari on conflueixen la N-240, la C-37, l’A-27 i l’AP-2 i la mateixa C-14.

Els alcaldes Pau Ricomà i Miquel Pueyo han exposat que els dos territoris tenen una immensa oportunitat, la de comunicar i relligar grans àrees, amb potencials, realitats i necessitats molt diverses, i fer-ho a partir d’una sèrie d’eixos: l’eix Tarragona-Lleida. Aquest enllaç recull també les comunicacions amb l’Alt Pirineu, i l’eix Montblanc-Igualada i enllaç amb l’Eix Diagonal, que vertebra la Catalunya Central i el Penedès.

L’acabament de l’A-27 avança lentament, i encara no està resolt com s’enllaçarà la sortida del túnel del Coll de Lilla amb la resta de la xarxa viària que envolta Montblanc, mentre que l’AP-2 s’alliberarà del peatge d’aquí a aproximadament 200 dies, la qual cosa canviarà les dinàmiques de mobilitat en tot aquest corredor viari de l’interior de Catalunya, han explicat.

Aquesta oportunitat que s’obre per a les demarcacions de Tarragona i Lleida pot ser aprofitada en benefici col·lectiu, o pot ser una amenaça si no es prepara el territori, en un sentit ampli. Així, cal assenyalar el sòl realment disponible per activitats econòmiques, i salvaguardar al màxim el sòl agrícola i els espais naturals.

Tot i això, Esquerra creu que s’han de marcar pautes en l’ocupació del sòl i donar preferència a les activitats amb valor afegit, alhora que cal assegurar els subministraments i connexions bàsics –aigua, energia, telecomunicacions- de manera que sigui sostenible i al servei de tothom. Finalment, la millora de la mobilitat és una oportunitat de crear ocupació amb llocs de treball de qualitat, i això vol dir amb la formació adequada, per la qual cosa també caldrà assegurar unes condicions de vida dignes amb habitatge i serveis públics.

“La Catalunya d’ERC és la Catalunya sencera, la Catalunya que es mira i es reconeix des de tots els racons, des de totes les perspectives. La Catalunya que es reconeix en la seva diversitat i que es projecta en termes d’equitat territorial, una Catalunya integradora, que suma, que coopera”, explica Raquel Sans.

Marta Vilalta ha destacat que “cal incidir en la mobilitat, per desenvolupar plenament totes les potencialitats econòmiques de la regió i de retruc de tot Catalunya. Potencialitats com connectar la indústria agroalimentària de Lleida amb el segon port del país i d’uns sectors industrial i turístic madurs”.

Esquerra Republicana té una mirada de Catalunya sencera que no va contra ningú, i ha d’anar a favor de tothom. És un projecte de país, de llarg abast i de tota una generació. Introduir un nou centre, no en un punt, sinó en una pluralitat d’eixos. A més de culminar el corredor mediterrani, cal fer aquest corredor interior que avui s’ha reivindicat a Montblanc.

PUBLICITAT