#TGNINFO | Repsol invertirà en una planta de fabricació de cables

Repsol invertirà 35 milions d’euros en la construcció d’una planta per la fabricació de cables d’alta i molt alta tensió, al complex industrial de Tarragona. S’ubicarà al polígon nord, al terme del Morell. La previsió és que la nova fàbrica estigui operativa d’aquí a dos anys, a mitjans de 2024. 

PUBLICITAT

La planta tindrà capacitat per produir 27 mil tones anuals de polietilè reticulable, un tipus de plàstic que s’utilitza en el recobriment de cables. 

La multinacional ha informat que subministrarà aquest producte d’última generació a qualsevol part del món, per garantir la màxima qualitat en l’aïllament dels cables. 

De fet, el polietilè reticulable és un dels aïllants que es requereixen per poder soterrar els cables d’alta i molt alta tensió, que progressivament aniran substituint els aeris. 

3.700 alumnes de la demarcació de Tarragona han començat avui els exàmens de selectivitat sense incidències. La primera prova ha estat la de llengua i literatura catalana. 

Enguany s’han estrenat uns formularis anònims per poder escollir la llengua dels enunciats i també s’ha recuperat un sistema per evitar que es copiï. Èric Rosique. Ràdio Ciutat de Tarragona.

El Govern català ha oficialitzat avui el nomenament de Josep Pallarès com a nou rector de la Universitat Rovira i Virgili. D’aquesta manera Pallarès pren el relleu de Maria José Figueras que ha estat rectora durant un mandat, els últims quatre anys. 

Recordem que Pallarès va guanyar les eleccions al rectorat de la URV amb un 57% dels vots, en la segona volta que es va fer entre l’1 i el 3 de juny. 

Entre els anys 2016 i 1019, va ser director general d’Universitat i també de Planificació d’Universitats i Recerca de la Generalitat. A la URV havia ocupat diverses vicerectories. A més, ha estat director del departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica.

Pallarès és doctor en física per la UPC i, després de fer una estada postdoctoral a Utrech, es va incorporar a la URV l’any 1991, on és catedràtic des de 2009. 

És membre del grup de recerca Nanoelectronics and Photonic Systems, autor de més de 100 publicacions a revistes internacionals indexades i coautor de dues patents. 

El Síndic de Greuges de Catalunya ha obert una investigació d’ofici per aclarir les causes de l’accident ferroviari d’aquest diumenge a la nit a Vila-seca. 

La sindicatura ha requerit informació a la Generalitat i l’Estat per conèixer les actuacions que s’han fet fins ara i si l’accident ha afectat la infraestructura. El Síndic també s’ha compromès a estudiar les queixes que li facin arribar els viatgers afectats. 

El servei ferroviari de les línies R14, R15 i R16 ha recuperat avui la normalitat, després que durant la nit s’ha retirat el tren sinistrat, que obstaculitzava el trànsit i obligava a circular per via única, provocant retards importants. 

En paral·lel els Mossos continuen investigant les circumstàncies d’aquest accident, que es va produir diumenge a la nit, quan van xocar una locomotora i un tren de passatgers de la línia R16 a la sortida de l’estació de Vila-seca. 

En el sinistre van resultar ferides 29 persones, però només n’hi ha una a l’hospital i el seu pronòstic és no greu. 

La Diputació de Tarragona ja ha començat els treballs de condicionament de la carretera del Catllar, la TP-2039. Les obres duraran un any i mig i costaran més de 4 milions d’euros. També comportaran restriccions de trànsit. 

Es construiran tres rotondes a l’accés de les urbanitzacions Llevantina i Boscos, als Monnars i al cementiri del Catllar. També s’ha projectat la construcció de voreres i la instal·lació de passos de vianants a les urbanitzacions del Catllar. A més, s’ampliarà el pont sobre el Torrent del Mas de la Creu, es reordenaran accessos a la via i s’adequaran les parades d’autobusos.

Aquesta carretera enllaça el Catllar amb la N-340 i hi circulen més de 2 mil vehicles al dia. 

Tornem a parlar d’infraestructures. El Port de Tarragona ha començat les obres de millora del pont mòbil. Les obres duraran tres mesos i costaran 174 mil euros. 

L’Autoritat Portuària ha dissenyat un pla, per poder seguir utilitzant el pont mentre durin els treballs de conservació. Les obres es faran en caps de setmana i donant pas alternatiu per un carril. 

El Pont Mòbil, que connecta els molls de ribera i els del dic de Llevant, es va estrenar fa més de vint anys. Cada dia hi circulen més de 2.200 vehicles, molts d’ells pesats. 

Aquest dimarts 14 de juny es commemora el Dia Mundial del Donant de Sang. Per aquest motiu es farà un acte institucional d’homenatge als donants i a les persones relacionades amb l’activitat de la donació.

També des del Banc de sang i Teixits faran una crida per augmentar les reserves. El Coordinador dels Centres Territorials del Banc de Sang i Teixits, Enric Contreras, ha explicat aquest matí al Notícies en Xarxa que les donacions han augmentat els darrers mesos, però també les necessitats hospitalàries. 

En motiu del Dia Mundial del Donant de Sang, el Banc de sang i Teixits espera poder augmentar les donacions per tal d’afrontar les primeres setmanes d’estiu amb més garanties. El doctor Contreras ha apuntat que aspiren a assolir les 10.000 donacions. 

El Banc de Sang ha apuntat que la millora de la situació epidemiològica i la recuperació de les campanyes grans i les maratons està permetent restablir poc a poc els nivells de donació previs a la pandèmia. Malgrat això, fan una crida a la donació per remuntar les reserves abans de les vacances d’estiu.

PUBLICITAT