Sabaté vol tirar endavant les infraestructures pendents aquest 2019

El subdelegat del Govern Espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha fet balanç dels seus sis mesos de mandat. Sabaté ha destacat que el seu objectiu és “visualitzar les actuacions que es fan del Govern Espanyol”. Així doncs ha destacat el desviament del trànsit pesat de la N-340 a les autopistes, que ha assegurat que ha estat una “mesura exitosa i necessària”.

PUBLICITAT

Pel que fa a les reivindicacions dels transportistes el Subdelegat ha explicat que “l’augment de les bonificacions depèn de la Generalitat” i que “miraran d’ampliar les àrees de descans perquè consideren que és una reivindicació legítima”. D’altra banda també ha dit que s’ha seguit amb el desenvolupament del 3r fil ferroviari”. També ha explicat que després d’haver d’aturar les obres de l’A-27 al Coll de l’Illa per uns moviments del sol i reformar el projecte, ara ja s’ha “desbloquejat” i aviat començaran les obres del túnel, sense concretar data. Pel que fa a les obres de l’A-7 en el tram de La Mora i Torredembarra ha assegurat que el projecte està en fase de redacció, i que tindrà un període d’execució llarg perquè té moltes afectacions. Finalment també ha destacat la solució del sector químic que permetrà fer xarxes tancades. Amb tot plegat el subdelegat ha destacat que “l’objectiu és continuar amb la mà estesa i el diàleg”.

Pel que fa al traspàs de carreteres de l’Estat a l’Ajuntament de Tarragona ha explicat que serà imminent.

Corredor del Mediterrani i Estació Intermodal de Reus

Sabaté s’ha mostrat esperançat amb el Corredor del Mediterrani i ha dit que espera que es posi en marxa el primer trimestre del 2019 el tram entre La Secuita i Cambrils”. Pel que fa a la demanda conjunta territorial entre diferents alcaldes, entre ells el de Tarragona i Reus, Josep Fèlix Ballesteros i Carles Pellicer, sobre l’estació intermodal Sabaté ha assegurat que “no s’ha descartat”. I ha afegit que si és una demanda conjunta, s’haurà d’escoltar.

Tot i això ha explicat que “s’hauria de veure quin tipus d’estació”, ja que “amb l’estació del Camp de Tarragona, potser el més sensat és fer un baixador”.

PUBLICITAT