Cinema, videojocs, espectacles i llibres, principals preferències dels usuaris del bo cultural, ha assenyalat el Ministeri de Cultura. 3.114 espais, entitats, comerços culturals i punts de venda repartits per tot el territori formen part del programa.
242 entitats s’hi ha adherit a Catalunya: 168 de Barcelona, 42 de Girona, 18 de Tarragona i 14 de Lleida. Fins el 18 de desembre s’han realitzat 99.371 operacions als comerços adherits a Espanya. El Ministeri de Cultura ja treballa en el Reial Decret que reguli la posada en marxa del bo cultural jove 2023.
El termini de sol·licitud del bo cultural jove va concloure el 31 d’octubre i fins el 18 de desembre s’han realitzat 99.371 operacions als comerços adherits a Espanya. Això significa una inversió total de 3.626.943,51 euros al sector cultural. Entre l’1 i el 18 de desembre s’han fet 55.577 operacions vàlides per un valor de gairebé 2 MEUR.
El Ministeri de Cultura va obrir la inscripció el 25 de juliol. L’objectiu del ministeri d’Iceta és “promoure els hàbits culturals” i “fer que els joves s’animin a experimentar” amb serveis als quals potser no havien accedit.
Els joves tindran un any sencer per gastar el bo cultural. Concretament, dels 400 euros, 200 seran per consumir art en directe (entrades per a concerts, cinema i espectacles així com museus), 100 es reservaran a la compra de continguts digitals i els 100 restants per a béns en suport físic.