El Port de Tarragona continua líder en cereals i farines
El Port de Tarragona tanca l’any 2022 amb 30.036.969 tones en tràfic de mercaderies, un resultat impulsat principalment pels productes agroalimentaris i per la càrrega general. Un resultat que l’autoritat atribueix a “ser una porta estratègica per a l’entrada de productes agroalimentaris al mercat peninsular”. El tràfic de cereals, pinsos i farines ha establert un nou record històric amb 5,95 milions de tones, superant els 5,76 milions de tones de l’any 2019. En línies generals, el port tanca l’any 2022 amb uns ingressos de gairebé 64 milions d’euros, un 20% més que el 2021. Els responsables de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) consideren que “són uns bons resultats, tenint en compte els reptes que el Port ha hagut de fer front durant 2022”.
STR denuncia la manca seguretat de Repsol a Tarragona
Una cinquantena de treballadors, convocats pel STR, s’han manifestat davant dels accessos de la refineria de Repsol a Tarragona per denunciar la manca de personal per cobrir el lloc de Cap d’Equip de la Lluita Contra Incendis. El sindicat detalla que dues baixes en aquest lloc de treball han provocat que la resta de treballadors “hagin acumulat 45 jornades de 12 hores”. Jordi Margalef, cap de comunicació de STR assegura que “l’empresa encara no ha fet cap reacció”, i detalla que “el sindicat interposarà una denúncia davant les autoritats competents”. Davant la situació Repsol ha contractat personal extern del parc químic de bombers. Margalef expressa que “aquest fet compromet la seguretat de la planta”.
Els sindicats demanen a l’Ajuntament més implicació en polítiques d’igualtat
La desigualtat salarial és un fet que persisteix arreu del territori. A Catalunya les dades sobre aquesta bretxa salarial mostren que les dones cobren un 19,7% menys que els homes, la qual cosa suposa una diferència de 5.175 € anuals. Mar Vázquez, Secretaria d’Igualtat d’UGT a Tarragona explica que des dels sindicats insisteixen en la negociació col·lectiva. També demanen a la Generalitat i a les administracions públiques, que es compleixi la Llei Catalana d’Igualtat que parla de mesures de corresponsabilitat.
L’estiu 2023, “l’últim amb la plataforma del Miracle”
El projecte “Tarragona Green Belt”, finançat amb tres milions d’euros del fons Next Generation ha de permetre enderrocar la plataforma del Miracle. Ara l’Ajuntament de Tarragona assegura tenir la redacció llesta per licitar. La consellera de Medi Ambient, Eva Miguel, ha detallat que l’enderroc de la plataforma es produirà entre la tardor i l’hivern d’aquest 2023. De fet, Miguel explica que la redacció sortirà pròximament a licitació, però no és adient fer l’obra durant la temporada estival. Miguel ha remarcat que el projecte de renaturalització d’aquest espai vindrà més endavant. La consellera diu que la licitació de la redacció del futur d’aquesta zona “es decidirà durant aquest procés”.