La Generalitat veu possible que Salou reconsideri la seva oposició al tramvia del Camp de Tarragona i que avanci la fase 1 del projecte que ha d’unir Cambrils i Vila-seca per l’antiga línia de ferrocarril.
En declaracions a l’ACN, el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat, defensa que es tracta d’una infraestructura “moderna d’última generació” i que amb Salou estan “coordinant el projecte d’urbanització al detall”. Per tot, veu factible que aquest estiu s’aprovi el projecte constructiu per, abans d’acabar l’any, licitar les obres i començar-les el 2025. Prat reconeix que l’absència de pressupostos de la Generalitat endarrerirà “una mica” l’inici previst dels treballs.
Prat es mostra convençut que acabaran consensuant la implantació del tramvia al seu pas per Salou. “Amb Vila-seca i Cambrils hem pactat trams amb catenària perquè no es pot fer tot el traçat sense. Si féssim tot el projecte sense catenària el tramvia seria molt més lent i donaríem un pitjor servei, i ha de ser atractiu per l’usuari”, assenyala. Respecte el pas per Salou, el director general remarca que han fet desenes de sessions de treball i que s’ha arribat a un nivell de detall molt alt. Per això rebutja l’opinió de l’alcalde salouenc, Pere Granados, que ha assegurat els últims dies que serà una barrera.
Tot i les reticències de Salou, el director general assegura que estan “determinats a que tiri endavant” perquè “és un projecte vertebrador”. Ha afirmat que faran tot el que calgui per intentar convèncer Salou que és un bon projecte.