Esquerra republicana vol recuperar el servei d’atenció telefònica per programar la recollida de voluminosos a la ciutat de Tarragona. Actualment, els veïns que truquen al telèfon són derivats amb una gravació a l’aplicació EPP, cosa que dificulta el tràmit a certes persones, com podria ser la gent gran.
El conseller republicà, Jordi Fortuny denuncia la pèrdua d’aquest servei personalitzat i la desídia que ha mostrat el govern amb aspectes com la brossa.
El grup d’Esquerra demana posar en funcionament una atenció telefònica de dilluns a divendres de 9h a 14h per garantir l’accessibilitat de tots els ciutadans. No pretén eliminar l’opció del tràmit digital sinó assessorar als qui ho demanen per saber com, quan i on fer-ho. Els republicans creuen que si la ciutadania disposa de personal d’atenció s’evitarà trobar carrers plens de matalassos, mobles o electrodomèstics.
El govern municipal defensa que el l’atenció personal es manté i funciona
Davant aquesta reclamació d’Esquerra, el govern municipal de Tarragona ha sortit al pas assegurant que el servei de Telèfon Verd es manté igual que els darrers anys: afirmen que hi treballen dues persones, precisament de 9h a 14h, atenent totes les trucades. Expliquen que, com en totes les centraletes telefòniques, hi ha un primer pas en el que s’ha de prémer un o altre número, però destaquen que al final sempre hi ha una persona física en cas de necessitar-ho.
Si bé és cert que en el cas dels voluminosos des de fa un any i mig es va posar una locució automàtica perquè les persones que utilitzen els canals digitals facin la sol·licitud directament. Tot i això, afirmen que l’usuari sempre pot acabar recorrent a una de les dues persones que fan l’atenció.
A més, defensen que, segons les xifres, l’introducció del servei automàtic ha servit per reduir el col·lapse del telèfon i han crescut en nombre i en resposta les trucades. El 2024 han augmentat en 500 les trucades, de 8.020 del 2023 a 8.520 el darrer any. Per això consideren que és una opció útil.