Tarragona Daily | Les obres del futur Fòrum de la Justícia començaran el primer trimestre de 2026

El Govern treu a licitació la primera fase de les obres del futur Fòrum de la Justícia de Tarragona, per un import de 23,5 MEUR. Els treballs començaran durant el primer trimestre de 2026 i tindran una durada estimada de quinze mesos. Aquesta primera etapa inclourà el moviment de terres i la construcció de l’estructura de l’edifici.

PUBLICITAT

El nou edifici permetrà agrupar totes les seus judicials i els serveis territorials del Departament, actualment repartits en vuit ubicacions diferents. Amb un pressupost global de 94,2 MEUR, el projecte representa la inversió més important del Departament de Justícia a tot Catalunya sent, la nova infraestructura judicial, la més gran del país després de la Ciutat de la Justícia de Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat.

La URV i la Fundació Pro-Penedès impulsen la primera Càtedra de Vinya i Canvi Climàtic de Catalunya

Formalitzada la signatura del conveni per crear la primera Càtedra de Vinya i Canvi Climàtic de Catalunya entre la Fundació Pro-Penedès i la Universitat Rovira i Virgili a Vinseum, centre de transferència de coneixement de la cultura del vi que esdevindrà, també, centre de referència per a les activitats divulgatives, formatives i de recerca vinculades a la càtedra.

Impulsada a proposta del president de la fundació i alcalde de Vilafranca del Penedès, Francisco Romero, la càtedra connectarà el món universitari i científic amb el sector productiu, les institucions i la societat civil i neix amb una clara vocació de servei al territori, però amb abast nacional i internacional.

El Parc de la Ciutat ja té nova il·luminació

El Parc de la Ciutat ja llueix la seva renovada il·luminació després de la intervenció duta a terme durant els darrers 5 mesos. L’Ajuntament ha reforçat aquest espai amb 60 punts de llum més i ha renovat la totalitat de les llumeneres existents substituint-les per d’altres amb tecnologia LED.

El parc ha passat de 75 punts de llum existents a 135, arribant a il·luminar totes aquelles zones que no ho estaven, amb l’objectiu d’augmentar la utilització i gaudir de tota la superfície així com la seguretat de la zona.

El Nàstic signa la nova referència ofensiva: arriba Cedric Omoigui

El Nàstic té nou davanter: Cedric Omigui signa amb el conjunt grana per tres temporades, fins el 2028. Els tarragonins aconsegueixen incorporar un dels davanters referència a la categoria, que als seus 30 anys suma tres ascensos a Segona i ve de marcar 11 gols amb el Fuenlabrada, tot i acabar baixant.

Cedric acumula més de 250 partits i 80 gols a la categoria de bronze en clubs com el Fuenlabrada, l’Ibiza, el Racing de Santander, el Mallorca i el seu filial, així com el del València. El jugador s’incorporarà als entrenaments de l’equip el proper dilluns.

Salou acull 24 hores de música amb el Festiuet 2025

Aquest divendres es donarà el tret de sortida al Festiuet 2025 a Salou, que comptarà amb dues sessions de 12 hores de música ininterrompuda i amb un cartell de grups d’autèntic luxe que actuaran fins la matinada del proper diumenge.

Salou acollirà per primera vegada un festival de música d’aquestes característiques, i ho farà amb el millor pretext possible, dins del marc de la Capital de la Cultura Catalana 2025 que ostenta. Oques Grasses, Camela, The Tyets, Buhos, Green Valley, Julieta, Figa Flawas o King África seran només alguns dels protagonistes a dalt de l’escenari, combinant així la música catalana amb d’altres estils.

PUBLICITAT