En marxa les obres de la reforma integral del tanatori municipal

Les obres de la fase 1 del projecte de reforma integral del tanatori municipal de Tarragona ja estan en marxa. Amb aquesta actuació, l’Empresa Mixta de Serveis Fúnebres Municipals de Tarragona SA (EMSERFUMT) pretén modernitzar les instal·lacions, optimitzar els espais i oferir un millor servei. Està previst que les obres d’aquesta primera fase acabin el juliol de 2026.

PUBLICITAT

L’actuació compta amb 3 fases. La primera, que s’inicia avui, compta amb un pressupost d’1.001.037 euros i ha estat adjudicada a l’empresa Garcia Riera S.L. Les obres es desenvoluparan en un edifici de 3.200 m², repartits en tres plantes i que suposarà una inversió total de 3,2 milions d’euros.

Una de les millores destacades d’aquesta fase és la instal·lació d’una planta fotovoltaica per a autoconsum, que permetrà reduir el consum energètic i l’impacte ambiental de les instal·lacions. A més, es desenvoluparà un Pla Director d’Instal·lacions i diversos projectes específics (baixa tensió, climatització, ventilació, etc.) per posar al dia totes les infraestructures tècniques del centre.

La segona fase preveu la construcció d’un nou edifici annex que acollirà el nou crematori i una sala per a cerimònies més íntimes. Actualment es realitzen cinc incineracions diàries, i amb el nou forn es podrà arribar fins a deu.

Finalment, la tercera fase se centrarà en la transformació de la cafeteria actual en un restaurant per millorar el servei, així com en la renovació de les set sales de vetlla.

PUBLICITAT