L’R15 va patir afectacions greus un 28% dels dies entre 2021 i 2024
La línia R15 de Rodalies, que fa el trajecte entre Barcelona i Riba-Roja d’Ebre passant per Tarragona i Reus, va patir incidències greus un 28% de les jornades entre el gener de 2021 i l’agost de 2024. Així es desprèn d’una resposta del Departament de Territori a una pregunta parlamentària de Junts que inclou les incidències que van afectar més de 10.000 viatgers de Rodalies o més de 1.000 de Regionals.
En concret, van ser 369 els dies en què l’R15 va patir algun tipus d’afectació, convertint-se en la línia de Rodalies amb més afectacions. A més, les altres línies que circulen per la demarcació de Tarragona també es troben entre les més afectades. La segona amb més dies amb incidències va ser l‘R16, amb 359, seguida de l’R14 amb 337, de l’R17 amb 298, i de l’R13 amb 259.
El recompte inclou les incidències en forma d’avaria, imprevistos –com atropellaments, obstacles a la via, robatoris de cable de coure o falta de maquinista- i limitacions temporals de velocitat. La meitat d’incidències greus van ser per avaria a la infraestructura o del tren.
Una de les causes que va provocar més disfuncions en el servei són les limitacions temporals de velocitat, amb 35 dies a la bifurcació de Vila-seca entre l’abril i el juny del 2022, a més de mitja dotzena de casos més entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona entre octubre i novembre del 2022.
L’impacte que ha tingut Port Aventura al Camp de Tarragona
Els 30 anys de Port Aventura han resultat, en general, positius per al Camp de Tarragona. Ho diu el catedràtic emèrit de Geografia de la URV, Josep Oliveras, que ha publicat un llibre sobre el parc temàtic de la Costa Daurada.
En una entrevista al programa ‘Bon dia Tarragona’, Oliveras repassa els origens del parc, plens d’incerteses i polèmiques, però sobretot analitza l’impacte que ha tingut en el territori.
L’expert considera que Port Aventura ha donat una imatge nova a la Costa Daurada, moderna i de més qualitat; ha portat una professionalització al sector; ha tractar acuradament l’urbanisme; i ha atret un turisme familiar com a alternativa al de borratxera.
Oliveras creu que des del primer moment el parc temàtic va portar elements innovadors a la Costa Daurada. De cara al futur, considera que ha de seguir reinvertint en noves atraccions i espectacles, introduint les últimes tecnologies i adequant-se als joves.
L’esquelet d’un mamut de 4 metres s’exposa per primer cop al CaixaForum Tarragona
CaixaForum Tarragona acull fins al 27 de juliol l’exposició Mamut. El gegant de l’edat de gel protagonitzada per un esquelet fossilitzat de mamut llanut de gairebé 4 metres d’alçada que es el primer cop que es presenta en públic a Catalunya.
La mostra permet als visitants fer un viatge en el temps fins a l’època de les glaciacions i explorar la vida d’aquests emblemàtics animals extingits fa uns quatre mil anys. La directora de CaixaForum Tarragona, Glòria Olivé ha explicat que a més del públic habitual aquesta exposició també va dirigida al un públic més especialitzat
Els Mossos desmantellen una plantació de marihuana a Tarragona i detenen el seu responsable
Els Mossos van detenir el passat divendres un home de 36 anys com a presumpte autor dels delictes contra la salut pública, defraudació de fluid elèctric, resistència i desobediència a agents de l’autoritat i conducció temerària.