Renfe retirarà el tren accidentat a Vila-seca aquesta nit, per la dificultat dels treballs i per no interferir en el servei de viatgers. Hi participaran una vintena de tècnics, un tren buit de la sèrie 448 i un tren-taller.
Les tasques està previst que comencin a quarts de dotze de la nit i durin unes quatre hores. Mentrestant, els passatgers afectats pel xoc frontal entre una locomotora i un Rodalies es van recuperant. Així, dels 29 ferits que van ser atesos pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), tan sols en queda un ingressat, amb pronòstic “no greu”, a l’hospital de Santa Tecla de Tarragona. Inicialment hi va haver cinc ferits greus.
Mentrestant continuen les afectacions en el trànsit ferroviari.. Aquest matí s’ha restablert la circulació, però només per una via, per la qual cosa tots els trens de les línies R14, R15 i R16 acumulen retards importants.
L’accident es va produir ahir poc abans de les 10 de la nit, quan un tren de la línia R-16, que acabava de sortir de Vila-seca en direcció Tortosa va topar frontalment amb una locomotora de mercaderies, que circulava en sentit contrari.
En l’accident hi han treballat una 80 d’efectius, entre els Mossos, Bombers i el Sistema d’Emergències Mèdiques.
Ahir a la nit la delegada del Govern, Teresa Pallarès, ja anunciava l’obertura d’una investigació.
Segons ha explicat el portaveu del Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (Semaf), Luís Moyano, el maquinista de la locomotora va comunicar al centre de control que tenia una fallada als frens.
L’accident es va produir tot just quan el tren de passatgers, en què viatjaven 75 persones, acabava de sortir de l’estació de Vila-seca.
Els testimonis relaten l’ensurt i apunten que si el tren hagués anat a més velocitat, el sinistre hauria estat molt més greu.
La locomotora de mercaderies accidentada, venia de fer manteniment de les rodes. La màquina pertany a l’empresa Cargometro, participada per Ferrocarrils Catalans de la Generalitat i CapTrain.
La Federació de l’Autotransport de Tarragona, la FEAT, s’oposa a la possibilitat de restriccions a la circulació de camions per l’autopista AP-7. El Govern català està estudiant aquesta mesura, davant de l’increment de trànsit i accidentalitat de l’autopista des de la seva gratuïtat.
La FEAT considera del tot inoportú que s’apliquin noves restriccions als camions, que van ser obligats a circular per l’autopista fa quatre anys, quan encara era de pagament. Els transportistes denuncien que se’ls criminalitza de nou.
En una entrevista a Carrer Major, el director de la FEAT, Josep Lluís Aymat, ha subratllat que abans de la pandèmia ja hi havia retencions a l’autopista.
Aymat considera que l’Estat no ha sigut prou previsor i no ha implantat les mesures necessàries per esponjar el trànsit a l’AP-7.
En línies similars s’ha expressat el portaveu de l’històric moviment per la gratuïtat de l’autopista, Llorenç Navarro, que en declaracions a Carrer Major ha valorat l’anunci de l’ampliació a tres carrils del tram sud de l’AP-7, des de Vandellòs a Amposta.
Navarro ha dit que s’ho creurà quan ho vegi fet i ha remarcat que aquesta no és la única intervenció necessària a la via.
Navarro també considera que s’està creant un alarmisme injustificat sobre la situació a l’AP-7. Ha remarcat que de retencions, n’hi ha hagut sempre i que, en termes generals, l’accidentalitat al conjunt del país ha baixat des que és gratuïta.
El Jutjat d’Instrucció 1 de Tarragona ha decretat presó provisional comunicada i sense fiança per a 5 dels detinguts divendres en un macrodispositiu contra el tràfic de drogues al barri de Campclar.
En l’operatiu hi van intervenir 250 efectius policials, es van fer vuit escorcolls i es van detenir nou persones. D’aquestes sis ja han passat a disposició judicial, i el jutge n’ha decretat l’ingrès a presó per a cinc d’elles. La causa està oberta per un delicte contra la salut pública. Segons la policia. els arrestat pertanyien a dos grups especialitzats en la venda al detall de cocaïna, heroïna i marihuana.
D’altra banda, el jutge també ha decretat presó provisional i sense fiança per a tres dels detinguts la setmana passada a Salou en una operació contra la banda dels Trinitarios.
La causa està oberta pels delictes d’organització criminal, contra la salut pública, extorsió i tinença il·lícita d’armes, entre d’altres. La Guàrdia Civil va portar a terme l’operatiu policial entre dimecres i dijous i va acabar amb nou arrestats, tres d’ells menors.
El Port de Tarragona ha iniciat les tasques de restauració de la platja de la Pineda. Els treballs duraran unes dues setmanes.
Es dragaran 100 mil metres cúbics de sorra i les actuacions costaran més de 600 mil euros. Aquesta actuació és una mesura ambiental compensatòria per la prolongació del dic de Llevant i es fan en el marc d’un contracte de quatre anys, amb un pressupost de 2,9 MEUR.
El PSC de Tarragona encara les eleccions municipals de 2023 dissenyant el seu programa polític.
Avui han presentat un procés participatiu amb el qual volen conèixer les necessitats de la ciutat.
El Nàstic de Tarragona perd 2-0 en el partit decisiu amb el Vila-real B i es queda a un pas del somni de l’ascens.
Dos gols de Jackson van sentenciar als tarragonins que no han pogut assolir l’objectiu de tornar a la Segona Divisió A.
I en bàsquet, el Club Bàsquet Tarragona B queda 4t en la final a quatre disputada a Cunit.
El filial blau no podia ascendir de categoria ja que el primer equip del CBT milita a l’EBA.