Aquest dijous a #CarrerMajor parlem amb Mònica Caselles, pedagoga terapèutica, expresidenta i una de les fundadores de l’Associació Athena, i amb Cristina Joanpere, membre de l’associació i mare d’un nen amb altes capacitats qui ens comparteix el seu testimoni i situació.
Tot i estar reconeguts per llei com a alumnes amb necessitats educatives específiques, milers d’infants amb altes capacitats continuen invisibilitzats als centres escolars de Catalunya. L’associació Athena, que agrupa famílies amb infants i joves amb altes capacitats (AACC), denuncia la manca d’actuació efectiva per part del Departament d’Educació i reclama que faci complir la Resolució ENS/1543/2013, de 10 de juliol, que estableix l’atenció educativa específica per a l’alumnat amb AACC, reconeguts com a alumnes amb necessitats educatives especials.
Segons dades recollides per entitats especialitzades, més del 50% dels infants amb altes capacitats no tenen cap Pla Individualitzat (PI), i molts dels que sí en tenen no reben un seguiment adequat. Les conseqüències són alarmants: es calcula que fins a un 70% d’aquest alumnat pot acabar mostrant desmotivació, ansietat o abandonament escolar si no es detecta i atén a temps.