La Furgo | UGT reclama la jornada laboral de 37,5 hores a Tarragona

Avui a La Furgo de #CarrerMajor hem parlat amb Joan Llort, secretari general d’UGT a Tarragona, en el marc de la concentració que s’ha celebrat aquest dimecres davant la seu de la patronal CEPTA. Prop d’un centenar de persones, entre afiliats i representants sindicals de CCOO i UGT, s’han sumat a la protesta per reclamar la reducció de la jornada laboral a 37 hores i mitja setmanals.

PUBLICITAT

La mobilització coincideix amb el debat recent al Congrés del projecte de llei que pretenia retallar mitja hora la jornada, iniciativa que finalment no ha prosperat pels vots en contra de Junts, PP i Vox. Tot i aquest revés, els sindicats mantenen ferm el seu compromís de seguir pressionant per aconseguir una jornada més justa i equilibrada.

En l’entrevista, Llort ha denunciat que al Camp de Tarragona es fan 45.000 hores extraordinàries cada setmana que no es remuneraran, i ha assenyalat directament les formacions polítiques que s’oposen a aquesta reducció horària. Segons ell, una jornada més curta no només beneficiaria els treballadors, sinó que també incrementaria la productivitat i milloraria la conciliació laboral i familiar.

PUBLICITAT