La mobilitat a les ciutats canvia dia rere dia i els patinets elèctrics han arribat a Tarragona per quedar-s’hi. La problemàtica però, com en totes les noves tecnologies, és la legislació i la necessitat que aquests nous mitjans de transports s’adaptin als ja existents i a la convivència amb els vianants.
Tarragona encara no té un ordenament sobre els patinets, de fet, des de la Direcció General de Trànsit s’insta a crear un marc legal des dels mateixos consistoris. De moment, la ciutat té un buit legal que espera omplir a finals d’aquest any o principis del 2019. De fet, ho explica el mateix Josep Acero, conseller de mobilitat, als micròfons de Ràdio Ciutat de Tarragona.
On han de circular els patinets?
L’únic que de moment contempla el reglament a la ciutat és que aquests vehicles no poden circular per la calçada, sinó que ho han de fer per les voreres o zones habilitades com els carrils bici a velocitat d’un vianant.
La problemàtica comença a sorgir pel fet que cada cop més aquests transports incrementen la seva velocitat, sense anar més lluny, la marca SEAT està a punt de treure el mercat un model que pot assolir els 45 km/h.
De moment a Tarragona, no s’han registrat incidències, tal com apunta el conseller de mobilitat Josep Acero.
Barcelona o València ja tenen model
Aquestes ciutats esdevenen models on Tarragona pot posar-hi un ull. València mateix, obliga a aquests vehicles a circular pel carril bici i no per voreres, espai habilitats o voreres amples. Interposen multes de 90 fins a 500 euros si no es compleix la normativa.
Barcelona té més especificacions, perquè hi ha més tipus de mitjans de transports de nova classe, com els Hoverboards o els patinets elèctrics petits, els Seagways i inclús vehicles més pesats. La majoria d’ells emplaçats a circular pel carril bici en calçada o vorera o Parcs. Les multes a Barcelona poden anar dels 100 als 500 euros les més greus.
Pel que fa a Tarragona, les multes són competència de la Guàrdia Urbana sense que tinguin encara clara quina normativa seguir.