La regidoria de Medi Ambient ha engegat recentment, amb les primeres visites a grans establiments del sector de la distribució alimentària, una campanya de millora de la recollida selectiva de residus en base a la recollida comercial.
Amb la posada en marxa d’un pla que preveu, en un màxim d’11 mesos, visitar més de 700 establiments de l’àmbit de la distribució alimentària, l’atenció sanitària i la restauració. Amb tot, es preveu incrementar en un 50% les dades de recollida selectiva al sector comercial.
La campanya s’ha planificat en quatre fases, en funció de l’activitat econòmica. Així, en la primera fase, que ja està en marxa i es preveu pels propers tres mesos, es visitaran els supermercats, hipermercats i autoserveis.
La segona fase inclou als centres hospitalaris, de consulta i assistència mèdica. La tercera fase, inclou establiments de restauració i, finalment, la quarta fase és la relativa als centres educatius.
Les visites s’han planificat començant per aquells establiments què, per la seva grandària, tenen més potencial de millora en la recollida selectiva.
En aquestes visites, es fa una enquesta prèvia per conèixer el punt de partida per implementar una millora en els índexs de recollida selectiva.
També s’informa als establiments del servei de recollida comercial de l’Ajuntament, ja que hi ha comerços, sobretot els més petits, que no utilitzen aquest servei i llencen les escombraries a les illes de contenidors dels veïns.
Un cop visitats tots els establimentss’oferirà formació de suport a les empreses per a la separació correcta. En última instància, previ càlcul del seguiment de resultats i de l’estalvi aconseguit, es podria establir una proposta de millora econòmica del servei de recollida comercial per aquells establiments que separin millor.