L’estratègia de diversificació del Port de Tarragona mostra els seus bons resultats en tràfics com els siderometal·lúrgics. En els primers cinc mesos de l’any aquest tràfic ha viscut un augment del 85,3% respecte 2020, en part gràcies als siderúrgics amb 333.981 tones mogudes. Durant el mes de maig els siderometal·lúrgics van viure un dels augments més destacats en comparació l’any 2020 amb un creixement del 185%.
El tràfic de siderometal·lúrgics al Port de Tarragona genera activitats industrials que augmenten el valor del producte i del serveis que es presten dins del recinte portuari per part de les empreses que hi operen. Un exemple d’aquestes sinergies és Prime Steel, una empresa dedicada a la comercialització i distribució de productes metal·lúrgics, filial de Bemaco Steel amb seu al Regne Unit, i instal·lada al Port de Tarragona des de l’any 2003.
L’empresa ha adquirit aquest últim any maquinària d’alta precisió per l’especialització de les seves tasques. Els equips de tall provinents del Regne Unit doten a la seu tarragonina de la capacitat per produir de manera fàcil i eficient amb temps de reprogramació curts, el que permet realitzar modificacions de manera ràpida i més rendible econòmicament.
El làser és capaç de crear peces molt complexes amb gran precisió i repetibilitat, proporcionant rendiments molt alts. El processament làser produeix un acabat més net, de manera que no cal polir les peces un cop produïdes. En definitiva, el làser és molt més ràpid que els mètodes convencionals de processament i permet oferir al client final diferents possibilitats de fabricació i muntatge davant altra maquinària tradicional.
Gràcies al tall làser es poden convertir les matèries primeres que arriben per mar fins al Port de Tarragona en solucions per a qualsevol sector: indústria de la construcció, automòbil, electrodomèstics o aeroespacial.
Unes instal·lacions amb grans capacitats
Prime Steel compta en les seves instal·lacions del Port de Tarragona de dues naus cobertes amb un espai total de 8.000 m2 i a molt pocs metres del cantell del moll d’Aragó.
Les naus equipades amb 5 grues pont poden moure estructures de grans dimensions i pes, una d’elles és una JASO 2×18 TN amb carro giratori. A més compta amb bàscula de pesatge de 60 T.M. a l’interior de les pròpies naus.
Aquesta disponibilitat d’espai permet mantenir un estoc de diferents productes dins les naus, a cobert. Aquest factor permet resguardar materials com acer, alumini, coure i llautó, sempre en condicions per preservar les seves qualitats, i a la vegada complint amb la norma CE.