Youssef Dahan és un jove que va arribar a Tarragona fa uns 3 anys. Va marxar del Marroc amb 16 anys on viu la seva família amb la intenció de poder-los ajudar econòmicament. El seu pare va estalviar per poder-li pagar el bitllet i que intentés trobar un futur millor.
Ara té 19 anys, no té papers i la seva situació era complicada. A través del Projecte “Tarragona Sostre 360” ha aconseguit una habitació en un pis compartit. A més ha fet diferents cursos i està fent pràctiques de mosso de magatzem.
Reconeix que el seu cas és un entre molts, i que encara queden molts companys en situacions complicades.
Actualment el Projecte “Tarragona Sostres 360” dona suport a 30 joves, el màxim de la seva capacitat. Compten amb 6 educadors i cadascun se n’encarrega de cinc joves. El seu objectiu no és acompanyar-los de la mà, si no dona’ls-hi eines perquè siguin totalment autònoms, puguin aconseguir papers i trobin treball.
El Noureddine Eddaroauy és un cas similar al del Youssef. Després d’anys fent tombs, estant en centres, i tenir problemes va entrar a formar part del projecte. A hores d’ara a trobat feina a un magatzem, tot i que encara no té papers, ja que necessites un any de contracte, i això és una cosa molt difícil d’aconseguir.
Tarragona té un cens on es coneix que almenys hi ha 100 joves en situació de vulnerabilitat a la ciutat. És evident que aquests projectes tot i poder ajudar són insuficients pel volum de població que hi ha.
El Nil Martínez és un dels coordinadors del projecte a Tarragona. Fa temps que treballa dins aquest sector, i creu que és una bona oportunitat i iniciativa per permetre a persones tirar endavant. És conscient que pot ser una oportunitat perquè molts joves surtin de situacions complicades, tot i reconèixer que no tots segueixen el programa.
El local social els dona resposta a una sèrie de necessitats, però la idea és que aquest local també es pugui compartir amb altres entitats de la ciutat. D’altra banda també es compta amb un hort urbà gràcies a una col·laboració amb Taula Amiga. Així doncs moltes trobades entre els educadors i els joves es fan en aquest hort urbà.
Anna Villares és una de les treballadores socials implicada en el projecte. És conscient que un dels principals objectius és desenvolupar competències laborals. Així doncs treballen uns objectius, segons l’itinerari educatiu, acordat entre el jove i l’educador, i després també es fan tutories. Tot és molt més específic per cada persona.
Formar part d’una societat que moltes vegades no veu aquestes persones, és una tasca molt difícil. Això provoca que si aquestes persones haguessin de tornar a prendre la decisió de venir, potser s’ho pensarien dos cops.