S’apropa l’arribada del Black Friday, una data molt esperada pels compradors ja que ofereix grans descomptes.
El que va començar sent només un dia, es va allargar a un cap de setmana i, actualment, ja ocupa una setmana sencera, “la setmana del Black Friday”. Aquest fet suposa una dificultat pel comerç local, que no es pot permetre fer descomptes tan grans com les empreses multinacionals. Judith Sentís, dinamitzadora de l’Associació de Comerciants Via T, explica que els comercials locals han d’entrar en el joc per poder vendre durant el mes de novembre.
Sentís, també assegura que “els petits comerciants van apretadets perquè el seu marge de benefici és inferior”. Per aquest motiu, només poden oferir descomptes d’entre el 10 i el 30%.
Florenci Nieto, president de la Patronal Catalana PIME Comerç a la Província de Tarragona, coincideix amb la valoració de Judith Sentís i afegeix que el gran avantatge que ofereix el comerç local és la qualitat tant en els productes com en el servei.
D’altra banda, Nieto denuncia que les grans empreses no respecten les rebaixes.
Així doncs, el comerç de proximitat ens ofereix productes de qualitat tot l’any i, en aquestes dates, necessita una empenta per poder seguir fent-ho.