La Diputació de Tarragona assaja l’ús d’un nou paviment asfàltic més sostenible en un tram de 400 metres de la carretera TP-2031 de la seva titularitat al municipi de la Secuita (Tarragonès). El nou material, desenvolupat per un grup de recerca de la URV, està basat amb l’ús de líquids iònics i agents fotocatalítics per millorar la durabilitat del ferm, la seva capacitat d’autoregeneració i reduir del consum energètic durant el procés de formació. Segons l’ens provincial, la seva producció i aplicació, a temperatures més baixes de l’habitual, redueix les emissions de CO2 i és més sostenible. La prova s’emmarca dins del projecte d’especialització i competitivitat territorial (PECT), ‘Cuidem el que ens uneix’ de la Diputació.
L’empresa Sorigué, amb qui la URV té un conveni signat en el marc d’aquest projecte de col·laboració, és l’empresa encarregada de la fabricació del betum i de la mescla d’asfalt que s’aplicarà en aquesta nova prova. Afectarà dues seccions del tram de 400 metres: una de 2.600 metres quadrats destinada com a àrea de prova del nou paviment, i una altra de 1.300 metres quadrats de paviment convencional, destinada com a control i contrast.