La Plataforma de Mercaderies per l’Interior reivindica les mateixes inversions que s’estan fent al Ministeri a la resta de l’Estat. És una de les reivindicacions que surten després de la reunió que es va mantenir el passat 5 de juliol amb el director general del Sector Ferroviari, Carlos María Juárez.
Segons la Plataforma de Mercaderies, estan molt decebuts amb la lentitud del Ministeri de Transport en finalitzar “l’Estudio de viabilitat remodelación Red Arterial Ferroviaria de Tarragona”, una obra important pel Camp de Tarragona que havia de finalitzar l’abril de 2023. Presumptament, es va informar que aquest informe encara no està acabat.
Per altra banda, el director del Sector Ferroviari, Carlos María Juárez, demana consens per continuar endavant amb la proposta per l’interior. Fet que des de la Plataforma, assenyalen que al territori ja hi ha consens des de fa temps, ja que compten amb el suport institucional dels Ajuntaments de Tarragona, Reus, Vila-seca, Altafulla, Torredembarra, Roda de Berà i el Vendrell. A més, del suport d’una resolució del Parlament de Catalunya, una declaració institucional a la Diputació de Tarragona i el suport de les entitats empresarials, socials i veïnals.
Cal mencionar la preocupació, per part de la Plataforma de Mercaderies, de la instal·lació del tercer fil a la via convencional com a solució per al transport ferroviari de mercaderies del Corredor Mediterrani (trens de 750m i 22,5 tones/eix). La solució provisional que proposen és la utilització de vies d’alta velocitat. Des de la Plataforma, volen que s’utilitzi de forma provisional el pas de mercaderies per aquestes vies per evitar així, el risc sobre la salut i la vida de les persones.
La Plataforma es tornarà a reunir amb Juárez en els pròxims mesos.