La Generalitat i Renfe han admès “preocupació” davant les afectacions que pot generar el tall ferroviari de cinc mesos previst entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders a partir de finals de setembre per adaptar el túnel del Roc de Sant Gaietà, a Roda de Berà, i implantar l’ample estàndard al corredor mediterrani. Asseguren que treballen per oferir solucions i alternatives.
Aquest dimecres es va celebrar una nova reunió de l’Òrgan Mixt de Coordinació i Control entre Generalitat i Renfe en la qual es va tractar aquest assumpte. El secretari general de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, explica que van fer arribar fa pocs dies una carta a la secretària general de Transport Terrestre, Marta Serrano, en què li proposava una sèrie de mesures per millorar el pla de transport alternatiu.
S’hi inclouen un increment de serveis a l’R15, la implementació de més serveis Avant i una programació més eficient dels trens de mercaderies, perquè no circulin en hora punta en aquest tram. Sanglas demana, sobretot, molta comunicació i antel·lació.
Segons Sanglas, el clima del Ministeri és de “voluntat de recollir aquestes apreciacions”. La mateixa posició de “màxima col·laboració” que presenta Renfe, segons la seva directora de Comunicació, Anna Vinyals. Des del Departament de Territori no s’ha calculat de moment a quants usuaris pot arribar a afectar el tall, però destaquen que tant l’R2sud i l’R4 són les línies que concentren més usuaris dins del conjunt de la xarxa.