L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha donat per tancades les discrepàncies amb la Generalitat pel tramvia del Camp de Tarragona després d’haver obtingut el pagament de 14 milions d’euros que el consistori reclamava a l’executiu català, per un decret del Govern del 1989 arran de la creació del Consorci Recreatiu i Turístic (CRT).
Els diners serviran per finançar la urbanització de l’Eix Cívic, per on passa precisament el tramvia. Alhora, Granados s’ha felicitat perquè el nou sistema de transport no tindrà catenària aèria en un tram d’un quilòmetre, al seu pas pel centre de la ciutat. Aquest dimecres, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha presentat a Cambrils la primera fase que unirà aquesta localitat, Salou i Vila-seca. Aquesta tindrà catorze quilòmetres i catorze estacions. D’aquestes, tres seran d’intercanvi, ja que enllaçaran amb la xarxa ferroviària de Renfe. En una segona fase, amb la unió entre Reus i Tarragona per Vila-seca, també es connectarà amb l’aeroport i amb la nova Estació Intermodal del Camp de Tarragona que està prevista en terme vila-secà.
La responsable de Territori ha afirmat que la licitació de la construcció serà a finals d’enguany i que les obres començaran el 2025. El cost de la primera fase és de 150 milions d’euros, i on ja s’ha començat a treballar és a Cambrils, en concret en la desafectació de dos passos a nivell.