Aquest dimarts a #CarrerMajor hem abordat l’actualitat ferroviària per les obres que avui han començat al túnel de Roda de Berà i que durant cinc mesos deixa sense trens el tram entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. Per aquest motiu des d’aquest matí s’ha posat en marxa el pla alternatiu per carretera amb busos i freqüències destinats a aquells usuaris que han de viatjar cap a Barcelona.
Renfe calcula que el tall afecta a 30 mil passatgers diaris, de les R14, R15, R16, R17 i RT2 que connecten el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre amb Barcelona, tot i que en aquesta primera jornada molts no han volgut aventurar-se i han optat per opcions com el vehicle privat o l’AVE, de manera que la jornada generalment s’ha desenvolupat amb aparent normalitat.
Hi hem pogut parlar amb diversos usuaris i testimonis que ens han explicat com ho han viscut i com els hi ha afectat. Generalment les crítiques i queixes estan un cop s’arriba a Sant Vicenç de Calders cap a Barcelona, amb retards i complicacions.