Fins a 38 comerços de la ciutat han estat inclosos dins el catàleg “Ets emblemàtic”. Impulsat per la Conselleria de Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, aquest projecte busca identificar aquells comerços i parades de mercat que destaquen per la seva singularitat, amb l’objectiu de reforçar el comerç de proximitat.
La selecció dels 38 establiments s’ha fet segons quatre categories: comerços singulars, comerços amb història, comerços amb patrimoni i comerços emblemàtics.
El catàleg “Ets emblemàtic” recollirà en una web una ruta comercial dels establiments singulars on la ciutadania i turistes podran veure on estan localitzats i així contribuir a la seva identitat i fer despesa, que és essencial per la ciutat, segons explica Montse Adan, Consellera de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona i presidenta de Mercats de Tarragona.
Una de les parts més destacades del projecte és l’assessorament que es farà als comerços per ajudar-los en la seva transició digital. Goretti Rion, de la botiga Sant Jordi Art, seleccionada com a establiment emblemàtic, subratlla la importància de que les administracions ajudin al petit comerç.
“Ets emblemàtic” forma part del projecte “Tarragona, Centre Comercial Obert”, finançat pels fons Next Generation i amb una inversió de gairebé 1,5 milions d’euros.