La vaga d’estibadors afecta negativament al sector del transport

PUBLICITAT

Destaquem la vaga d’estibadors, els problemes de seguretat a l’aeroport de Reus segons l’UGT i el Nàstic de Tarragona prepara la seva final d’aquest cap de setmana.
Vaga estibadors
Segueix la jornada de vaga dels estibadors amb un seguiment del 100% a Tarragona. Durant tot el dia no s’ha produït cap incidència remarcable i els serveis mínims s’han complert amb tota normalitat. Els estibadors han anat fent parades parcials durant les hores imparell. Tot i això, Josep Lluís Aymat, president de la Federació Empresarial d’Auto Transports de Tarragona, ha explicat que la vaga és catastròfica pel sector i que també afecta els altres perquè sense els ports l’economia no pot funcionar.
Aymat ha assegurat que els camions durant aquestes jornades de vaga o no van perquè saben que no podran carregar o intenten anar a les hores que treballa per veure si tenen sort. A més ha afegit que molts dies que no hi ha anunciades vagues quan hi ha conflictes tampoc es pot treballar perquè es treballa a un ritme molt lent.
Tancament Presó Model
La presó Model tanca aquest dijous 8 de juny les seves portes, cosa que ha afectat els centres del voltant i un dels més afectats és el del Mas d’Enric a Tarragona. La presó de Mas d’Enric és la que ha augmentat més el nombre de presos pel trasllat de penitents de la Model. El passat 3 d’abril va començar el trasllat amb 224 presos dels 449 totals que ha acabat rebent. Amb aquest trasllat el centre de Mas d’Enric ha arribat al 81% de la seva ocupació fent que s’obrin els quatre mòduls que romanien tancats. A més també s’ha augmentat la plantilla, ja que els treballadors en un primer moment es queixaven de què faltava gent per assumir aquesta ocupació i també consideraven que el centre penitenciari no estava preparat.
Aeroport de Reus
La Unió General de Treballadors denuncia que els mecanismes de control de l’Agència Estatal de Seguretat de l’aeroport de Reus no funcionen. Segons el sindicat s’opera fora dels mínims que la certificació exigeix en diverses ocasions. A més afegeix que també s’han estat incomplint els requisits imprescindibles per poder operar en el servei de salvament i extinció d’incendis, operant més d’un cop sense el nombre mínim d’agents extintors que es demanen. Finalment asseguren que durant aquests últims anys la direcció de l’aeroport de Reus ha tapat aquestes mancances de seguretat convertint en paper mullat la certificació d’AESA. Amb tot plegat recorden que qualsevol petit error en l’aeronàutica pot provocar un accident.
Nàstic
El Nàstic de Tarragona continua preparant el partit decisiu contra l’UCAM Múrcia, Jesús Sarmiento ens explica totes les novetats.

PUBLICITAT