La futura Zona d’Activitats Logístiques del Port de Tarragona estarà a punt d’aquí un any i serà també un espai de reindustralització. El nou president de l’Autoritat Portuària vol potenciar aquesta vessant de la ZAL per atraure empreses altament tecnològiques que generen llocs de treball molt qualificats.
Santi Castellà explica, en la seva primera entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona, que poden destinar altres espais del Port a la logística com l’intercanviador de la Boella, i així prioritzar els terrenys de la ZAL amb noves indústries procedents d’Àsia que aportarien valor afegit al territori.
Altrss projectes estratègics, en paraules del nou president del Port, són el contradic de ponent -que pot ser una realitat cap al 20230- i un segon pont mòbil per fer-hi passar els trens de mercaderies i acabar amb l’actual traçat al costat del Serrallo
Castellà remarca que en el seu mandat vol que el Port lideri un espai de consens per definir els reptes estratègics d’una àmplia regió metropolitana del sud de Catalunya, atraient les altres institucions.
Pel que fa al tràfic de mercaderies, es preveu tancar l’any amb 31’7 milions de tones, una xifra que considera molt satisfactòria.