Aquest dimecres a #CarrerMajor hem parlat amb Luis Fernando Fernández, cap d’infraestructures d’Adif i responsable de les obres d’implantació del tercer fil i del túnel de Roda.
Fernández assenyala que les obres avancen positivament al ritme previst i que el túnel és la part de major complexitat pel terreny i la seva antiguitat. Les tasques que s’hi realitzen és per ampliar la capacitat i encabir major trànsit de mercaderies i guanyar alçada especialment amb excavació del terreny.
Per altra banda, ha parlat de les intervencions a les estacions de Tarragona, Altafulla i Torredembarra per adaptar les vies d’ample mixt al 3r fil, aprofitant el tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, entre altres qüestions. En el cas de Sant Vicenç explica que es fan tasques similars, però amb major dificultat i per parts, ja que també representa un punt més complex en la xarxa ferroviària catalana.
En aquest sentit, detalla que tot i que el tall ferroviari per les obres de Roda es preveuen fins al 3 de març i es mostra optimista en poder complir amb aquest calendari, assenyala que un cop restablerta la circulació, l’estació de Sant Vicenç de Calders encetarà una 2a fase d’actuacions per l’ample mixt que requerirà alguns talls de menor impacte fins a l’estiu. Des d’aleshores caldrà renovar la via existent al tram de Martorell per tal que quedi enllestida tota la infraestructura d’ample europeu entre Castellbisbal i Vila-seca.
Amb tot plegat Fernández valora que més enllà de que el principal beneficiari de l’ample europeu serà la circulació de mercaderies cap a França i Europa, els viatgers per les noves vies guanyaran en seguretat, major confort, fiabilitat i menys incidències. Pel que fa a velocitat es podria guanyar una mica de temps, però no suposarà major canvi.