Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret aquest dilluns a licitació la construcció, el subministrament i el manteniment de 7 tramvies elèctrics per a la circulació del servei al tram entre Cambrils i Vila-seca.
D’aquesta manera, el Govern dona un pas més en la posada en marxa d’aquest nou sistema tramviari que permetrà connectar les ciutats de Reus i Tarragona a través d’una xarxa de 46 quilòmetres i 47 estacions per donar cobertura als principals nuclis urbans i àmbits d’activitat del Camp de Tarragona, com ara, hospitals, universitats, espais d’oci i turisme, i indústria.
Amb una longitud màxima de 40 metres, els tramvies que es liciten tindran una capacitat mínima de 210 persones i estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Comptaran amb un mínim de 50 seients, amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets i amb espais amplis i zones lliures de pas i d’obstacles.
Els tramvies disposaran d’un sistema d’emmagatzematge d’energia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària. A més, estaran dissenyats minimitzant l’impacte ambiental al llarg de tota la seva vida útil, amb especial atenció a la reducció del consum energètic i a l’augment dels índexs de reciclabilitat i recuperabilitat. Els vehicles incorporaran tecnologia de seguiment en temps real perquè les persones usuàries puguin conèixer el seu posicionament.
El Tramvia del Camp de Tarragona
Durant els treballs de la fase 1 per desplegar el nou sistema tramviari s’executarà un traçat de 14 quilòmetres que donarà servei als termes municipals de Cambrils, Salou i Vila-seca. Tot i que es preveu un sistema de catenària, el traçat comptarà també amb un tram específic entre estacions sense catenària als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, i amb subministrament elèctric per bateries.
L’actuació de la primera fase disposarà de 14 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i Vila-seca Estació, tres de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials, atès que existeix una concessió temporal i gratuïta d’Adif a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per ocupar-los.