TGN Info | El Gremi de la Pagesia Catalana a Tarragona planteja talls indefinits pel pròxim dilluns

Els representants del Gremi de la Pagesia Catalana al Camp de Tarragona han plantejat que els talls de carretera previstos pel pròxim dilluns 10 de febrer siguin indefinits. El seu portaveu, Eduard Escolà, ha apuntat que fins que no aconsegueixin una resposta a les demandes que han traslladat al Govern no aixecaran els bloqueigs.

Foto: ACN
PUBLICITAT

Escolà ha fet una crida a tota la societat perquè se sumi a les mobilitzacions.

Aquest dijous, membres del col·lectiu han entregat un manifest amb les seves demandes a la directora dels Serveis Territorials d’Agricultura al Camp de Tarragona, Glòria Tibau.

Un camió ha atropellat una persona al polígon Francolí de Tarragona aquest matí de dijous. La víctima ha estat traslladada en estat greu a l’Hospital Joan XXIII pel Sistema d’Emergències Mèdiques.

Els Bombers han rebut l’avís d’un testimoni passats uns minuts de les 9h i hi han desplaçat tres dotacions terrestres. S’han trobat la persona a terra, però no atrapada sota el camió. La persona estaria passant pel pas de vianants que es troba davant el kàrting quan el camió, que no l’hauria vist, l’ha atropellat. A més dels sanitaris del SEM, també s’han mobilitzat unitats de la Guàrdia Urbana i dels Mossos.

Rodalies va transportar 127,4 milions de viatgers durant el 2024, una xifra inferior als 130 milions de l’any anterior, segons ha informat l’operadora. 

Renfe ha atribuït aquest descens a les incidències greus causades pels actes vandàlics i les diverses obres a la infraestructura. En aquest sentit, citen les obres del túnel de Roda de Berà, que van obligar a establir plans de transport alternatiu. Segons l’operador, de no haver sigut per aquestes circumstàncies, la demanda hauria estat superior.

Per exemple, en el primer quadrimestre del 2024 es va assolir un rècord històric de viatgers, amb més de 40,5 milions, un 5,4% més que en el mateix període de l’exercici anterior.

Pel que fa als serveis regionals, es van registrar 9,93 milions d’usuaris davant els 9,97 milions del 2023, tot i les obres de Roda de Berà, en marxa des de l’1 d’octubre.

Renfe calcula que el nombre de viatgers de Rodalies que va transportar durant l’any passat equival a una reducció de 85 milions de cotxes i un estalvi de 320.000 tones de diòxid de carboni a l’atmosfera.

Des de l’Ajuntament de Tarragona asseguren que l’informe preliminar que Adif està duent a terme sobre l’afectació que el pas de trens pot tenir sobre l’estructura de l’amfiteatre romà determina que el trànsit de combois no perjudica el monument.

El conseller de Patrimoni de l’Ajuntament de Tarragona, Nacho García, explica en declaracions a l’ACN que des del consistori han vist la documentació però es mostra prudent respecte l’impacte que puguin tenir els trens de mercaderies un cop entri en funcionament el tercer fil del corredor mediterrani, recordant que encara queden uns anys per la seva posada en marxa.

Paral·lelament, el conseller ha avançat que consistori i Generalitat signaran enguany un conveni amb una vigència de quatre anys pel qual el Govern aportarà un mínim de 100.000 euros anuals en conservació del patrimoni romà. Aquest conveni es va establir la passada legislatura, però l’any passat no es va poder signar per qüesions administratives.

La Diputació de Tarragona destinarà 1 milió d’euros a onze projectes de recerca i coneixement de la Universitat Rovira i Virgili enguany. Aquesta aportació s’emmarca en l’acord quadriennal 2024-2027 i és la mateixa que l’any passat.

L’actuació més rellevant és la reforma de l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, que s’emporta 679.841 euros. El rector de la URV, Josep Pallarès, ha destacat que aquest espai estarà obert a tota la ciutadania i que permetrà tenir dues aules magnes, que milloraran la capacitat d’organitzar congressos i activitats culturals. Altres iniciatives que es finançaran són diverses càtedres d’economia, salut i d’innovació empresarial d’arreu del territori.

El portaveu d’En Comú Podem (ECP) a Tarragona, Jordi Collado, ha estat contundent en rebutjar la possibilitat de formar part d’un govern municipal amb Junts.

Després que l’alcalde Rubén Viñuales hagi reiterat, en una entrevista al programa Bon dia Tarragona, la seva voluntat de consolidar un govern estable amb el PSC, Junts i els comuns, aquests es mantenen ferms en la seva negativa i recorden que ja fa mesos que descarten aquesta fórmula.

En declaracions aquest matí, Collado ha insistit que el seu partit només pactarà amb forces d’esquerres i ha descartat qualsevol entesa amb els nacionalistes.

Collado també ha expressat la necessitat d’impulsar algunes accions de cara a l’estiu vinent com la posada en marxa de la xarxa de lavabos públics, la instal·lació d’una passarel·la a la Platja Llarga per millorar l’accés de persones amb mobilitat reduïda així com la millora en els accessos a l’Anella Verda.

L’Ajuntament de Tarragona i el de la Canonja han arribat a un acord perquè Tarragona no pagui els 400.000 euros que resten per abonar a la Canonja, fruit de l’acord signat el 2012 després de la segregació. 

Les dues administracions han firmat un conveni per integrar a la promoció turística de Tarragona l’Espai Mammunthus, un equipament que mostrarà els resultats de la recerca científica del barranc de la Boella per part de l’equip de recerca de l’IPHES-CERCA. La incorporació es farà durant sis anys. 

El conveni relatiu a les liquidacions a favor de l’extingida Entitat Municipal Descentralitzada preveia que Tarragona aportaria fins a 1.100.000 d’euros per tal de complir compromisos adquirits amb anterioritat amb la Canonja. Aquest finançament es dividia en una aportació anual de 100.000 euros, prevista en el pressupost de l’exercici 2012, i la resta en quantitats iguals de 100.000,00 euros des de 2014 a 2023. Els anys 2024 i 2025 es preveia que l’aportació seria de 200.000 euros a l’any, que finalment no s’abonaran.

Comencen les obres de millora energètica del CAP Llibertat de Reus. Aquesta actuació, amb un cost de gairebé 940.000 euros, tindrà una duració de sis mesos. 

Les actuacions han comportat l’extracció de la coberta del centre, que no ha afectat al funcionament del centre sanitari. En total s’instal·laran 27 mòduls fotovoltaics per a la producció d’electricitat, i també se subistuiran les finestres per unes noves amb alumini reforçat i vidre doble. Segons les estimacions del projecte, aquests canvis permetran reduir un 30% el consum d’energia primària no renovable de l’edifici. La intervenció es farà de manera progressiva per mantenir els màxims serveis operatius.

El Parlament reclama que el barri de la Móra de Tarragona sigui declarat zona catastròfica. La cambra aprova una proposta de resolució impulsada per Junts

El Parlament ha aprovat una proposta de resolució impulsada per Junts on es reclama que el barri tarragoní de la Móra sigui declarat com a zona catastròfica, arran dels desperfectes causats per la darrera dana, de finals de novembre. La iniciativa també demana al Govern que adopti mesures urgents per fer front a les conseqüències de les inundacions, que es produeixen cíclicament quan hi ha tempestes. Entre aquestes hi ha l’actualització del Pla de Protecció Civil de Tarragona així com concretar el calendari d’execució dels treballs anunciats per l’Agència Catalana de l’Aigua.

S’obre el període d’inscripcions per participar a la Baixada del Pajaritu, un dels actes més emblemàtics del Carnaval de Tarragona. Enguany arriba a la divuitena edició i tindrà lloc dissabte 1 de març.

Com és tradicional, la Baixada Peixateria i el carrer del Cós del Bou de la Part Alta s’ompliran d’andròmines i de disfresses en una Baixada que organitza la Colla Jove Xiquets de Tarragona i l’Associació d’amics de la Colla Jove.

Les inscripcions per a entitats i grups d’amics ja estan obertes des d’avui mateix i es poden fer a través de la pàgina web de la colla castellera. El període per inscriure’s acaba el dissabte 22 de febrer.

El dissabte de la Baixada, l’1 de març, començarà a dos quarts de 10 del matí amb l’habitual trobada d’andròmines a la plaça del Rei per poder admirar les obres d’art de les entitats i els grups abans que es llencin carrer avall. Més tard, a partir de les 11h, tindrà lloc la primera baixada des de la plaça del Rei fins el carrer Cós del Bou amb un jurat escollit per a l’ocasió.

Hi haurà tantes baixades com aguantin les andròmines. En acabar la Baixada del Pajaritu, l’Associació d’Amics de la Colla Jove mantindrà la festa amb un vermut i el concurs infantil de disfresses.

PUBLICITAT