Tarragona Daily | Tarragona tindrà un millorat contracte de manteniment de parcs i jardins

Tarragona tindrà un millorat contracte de manteniment de parcs i jardins

PUBLICITAT

Els parcs i jardins de Tarragona comptaran amb un millor servei de manteniment a partir de l’estiu gràcies a un nou contracte que s’adjudicarà a l’empresa Ambitec Servicios Ambientales. A banda dels parcs i jardins, el contracte inclou també el manteniment de l’arbrat viari, les instal·lacions de reg, les aigües de font potable i el mobiliari dels espais verds.

Amb el nou redactat, es garantirà una millor neteja d’aquests punts durant els caps de setmana i festius, es farà un seguiment més exhaustiu de l’arbrat i de control de plagues, es guanyarà en optimització de recursos gràcies a un sistema informàtic, i s’estalviarà més aigua. També es millorarà la comunicació amb el ciutadà a través d’una aplicació. Ho ha explicat el conseller de Medi Ambient, Guillermo García de Castro.

Per altra banda, l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, creu que un hipotètic nou recurs en el litigi del contracte de la brossa no té possibilitat de prosperar.

El Jutjat del Contenciós Administratiu número 2 de Tarragona ha resolt la cautelar que va presentar l’empresa GBI PAPREC, SA., que demanava la suspensió de l’acord municipal de 21 de juny de 2024. En ell es proposava l’adjudicació a l’empresa Urbaser SA del nou contracte de la brossa.

Amb aquesta última resolució, l’Ajuntament de Tarragona portarà al Consell plenari del pròxim 24 d’abril la proposta per adjudicar el lot 1 del contracte de la brossa.

Baixen les agressions a metges de Tarragona

La demarcació de Tarragona ha registrat el 2024 un descens d’un 22 % en agressions a metges i metgesses respecte a l’any anterior. De les 167 agressions registrades un 69% han estat dirigides a dones. 

L’àmbit d’atenció primària és el més afectat amb 109 casos. Les agressions verbals segueixen sent les més comunes, només 7 han arribat a lesions físiques.

El recompte d’agressions ha set possible gràcies a la co·laboració dels centres sanitaris i el Col·legi Oficial de Metges de Tarragona.

El sector hostaler de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre fregarà la plena ocupació per Setmana Santa

Els hotels, càmpings i apartaments turístics de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la demarcació de Tarragona preveuen arribar a un 90% d’ocupació global durant el període de Setmana Santa.

Amb 9 de cada 10 establiments oberts, la planta hotelera espera al voltant d’un 90% d’ocupació a partir de dijous Sant, amb turisme nacional però també provinent de països com Irlanda, Regne Unit, Països Baixos i França.

En la mateix línia afrontaran aquestes jornades els càmpings. Per exemple, a Tarragona ciutat, s’espera superar el 80% amb les reserves d’última hora. Pel que fa als apartaments turístics i habitatges d’ús turístic, les xifres són lleugerament més modestes, entre un 60 i un 70%, tot i que si la meteorologia acompanyés es podria assolir el 80%.

L’allau d’esdeveniments turístics que la propera setmana acull la demarcació és clau per explicar aquesta alta ocupació. De fet, s’esperen uns 45.000 participants entre totes les competicions.

El festival TAU de música antiga celebrarà una quarta edició

Hi haurà una quarta edició del festival de música antiga TAU. El seu impulsor, el director i compositor Xavier Pastrana, ho anuncia en primícia aquest dimecres en una entrevista al programa ‘Bon dia Tarragona’.

El cicle inclourà quatre concerts en espais i dates per concretar, però se celebraran a finals de juny. L’any passat, dos dels concerts es van fer a la Catedral i dos més en espais portuaris.

PUBLICITAT