El Port de Tarragona tanca el 2024 amb un moviment de més de 32 milions de tones de mercaderies

El Port de Tarragona ha tancat el 2024 amb un moviment de 32,3 milions de tones de mercaderies, el que representa un 2,5% menys que l’any anterior. Els tràfics estructurals de la infraestructura portuària han assolit rècords històrics, com és el cas del cru del petroli. Els cereals, per la seva part, han registrat el seu millor any, mentre que els productes químics han crescut més d’un 80%.

PUBLICITAT

En canvi, el carbó i el coc de petroli han experimentat una reducció del 44,7% el 2024 amb 747 mil tones, quedant fora dels 10 principals grups de mercaderies del Port. El descens correspon al tancament progressiu de les centrals tèrmiques i la substitució per opcions amb menys impacte ambiental.

Per contra, un dels tràfics que està substituint el carbó és el mineral de ferro, que va estrenar una línia regular per al transport d’aquest producte l’agost passat. En total, s’han sumat 660 mil tones provinents del Brasil.

Pel que fa als vehicles, la tendència a l’alça es manté després de la pandèmia, amb un creixement de l’1,3% i les 221.514 unitats. D’altra banda, la temporada de creuers al Port de Tarragona ha tancat amb rècord històric de 136.850 passatgers i 63 escales.

Amb tot, el Port de Tarragona es referma com el sisè port estatal per mercaderies mogudes. En relació als resultats econòmics, s’han assolit ingressos per valor de 60,75 milions d’euros, el que suposa “un retorn a la normalitat després d’un exercici excepcional” de 2023 marcat pel tràfic de cereals.

PUBLICITAT