L’Ajuntament de Tarragona ha instal·lat aquesta setmana una xarxa preventiva per l’estada i nidificació de coloms sota el pont de l’A-7 de la carretera del cementiri. Els treballs han tingut un cost de més de 7.400 €.
Just en aquest punt hi havia una gran colònia de coloms de més de cent exemplars. S’han pogut retirar una trentena de nius en actiu. La presència de les aus suposava un gran problema per eliminar l’embrutiment a la zona i un sobrecost pel servei de neteja.
L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, assegura que aquesta és la primera de les moltes mesures que s’aplicaran en relació a la sobrepoblació de coloms a la ciutat.
L’objectiu és anar reduint l’hàbitat dels coloms i els espais propicis que utilitzen per procrear a la ciutat. Els sistemes de captura o de control amb anticonceptiu no han estat eficients fins ara. Per això s’apostarà per la instal·lació d’aquestes xarxes en altres punts com a la façana de l’Ajuntament o entre els mòduls de la Tabacalera.
D’altra banda, l’alcalde ha anunciat que d’aquí a no gaire temps podran anunciar noves mesures concretes que naixeran d’una comissió tècnica que està en marxa amb el Port de Tarragona, ja que és un punt habitual d’alimentació dels coloms pel seu tràfic de pinso, cereal i gra.