Una Tarragona de 200.000 habitants. Això és el que preveu l’alcalde, Rubén Viñuales, amb el nou POUM, que seria l’últim de creixement. El Pla d’Ordenació Urbanística i les qüestions derivades com l’habitatge han estat un dels principals eixos de l’acte de balanç de mig mandat en què l’alcalde ha respòs a les preguntes de les periodistes Cristina Artacho, Laura Casas i Eloi Tost.
Viñuales ha assegurat que Tarragona “és atractiva i està de moda“, i que en aquest sentit el gran repte és l’habitatge. Ha fet esment als 192 habitatges de lloguer assequibles al PP-10, i ha reconegut que cal actuar sobre els pisos turístics de la Part Alta, per evitar que Tarragona continui el camí de ciutats com Toledo. Mentretsant, en l’àmbit de la cohesió, ha subratllat que amb el nou POUM el Francolí passarà a ser nexe d’unió de la ciutat.
Un altre tema candent i que en aquest cas ha desgastat força al govern en els últims mesos és l’embolic judicial de la brossa. Viñuales confia amb que el Tribunal Català de Contractes no resolgui favorablement al recurs presentat per Paperec i Fomento sobre l’adjudicació del contracte a Urbaser, però en cas que la resolució sigui negativa pel consistori també s’ha mostrat optimista i ha dit que s’hauran de fixar els criteris de la continuitat del servei amb Fomento.
En tot cas, però, ha reconegut que un cop estigui en marxa el nou contracte la ciutadania encara tardarà més d’un any a notar millores en la matèria.
Encara en l’àmbit de via pública, ha repassat les actuacions en il·luminació i ha reivindicat que Tarragona és “una ciutat segura“, recordant que en el camp de robatoris amb violència Tarragona ni apareix al rànquing, que encapçala Barcelona. Tot i això, s’ha compromès amb millorar la sensació de seguretat, sobretot en punts especialment conflictius com ha dit que són l’estació de busos i la de tren, i ha mencionat el projecte de la comissaria de Battestini o l’increment d’agents de la Guàrdia Urbana.
En l’eix de la mobilitat, ha tret pit de la inversió que farà el consistori adquirint 33 nous autobusos amb un cost de 350.000 euros, el que suposa un cost total de més d’11 milions i mig. En canvi, ha passat més de puntetes quan li han preguntat per si el govern té previst crear més carrils bici, i només ha mencionat els que ja hi ha previstos de Prat de la Riba i l’Avinguda d’Andorra, a més del camí de Ronda que unirà la platja de l’Arrabassada i la Savinosa.
I de la mobilitat urbana a la mobilitat del Camp de Tarragona, i aquí tocava afrontar la polèmica qüestió de l’estació l’intermodal. En aquest cas, s’ha tornat a remetre a l’estudi encarregat per l’Ajuntament, que sosté que Tarragona perdria trens amb l’intermodal situada a Vila-seca. De tota manera, ha deixat l’embolic en mans de que el Ministeri es pronunciï.
Ja en el tram final, ha presumit de la capacitat d’atracció d’esdeveniments esportius, i ha reivindicat la “potència” i l’orgull que considera que els conciutadans han de tenir de Tarragona.