TGN Info | Mor un home en caure d’un terrat mentre treballava en una empresa de la construcció a Tarragona

Un home ha mort en caure d’un terrat mentre treballava en una empresa de la construcció a Tarragona. Els Mossos d’Esquadra han rebut avís de l’accident a les 09.54 hores d’aquest dijous. El treballador, de 47 anys, s’ha precipitat d’uns tres metres d’alçada. 

PUBLICITAT

Efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) han atès la víctima i l’han traslladat en estat crític a l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, on finalment ha mort. Els Mossos han posat els fets en coneixement del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia i del Departament d’Empresa i Treball, d’acord amb els procediments establerts.

Els usuaris que han viatjat entre les Terres de l’Ebre i Tarragona han estat un 40% més. Amb tot, l’augment ha estat pels trajectes per carretera, ja que els que s’han fet en tren han disminuït al voltant d’un 2%. El secretari de mobilitat, Manel Nadal, ha presidit la Taula de Mobilitat, que ha aprovat la integració tarifària de les Terres de l’Ebre a l’ATM del Camp de Tarragona a partir del 2026, fet que suposarà una reducció del preu dels viatges.

Les noves tarifes entraran en vigor a inicis de l’any que ve, aproximadament “per Reis”, ha concretat el secretari. Així, “la gran millora de preus” es produirà amb els abonaments per als trajectes cap a Tarragona. En aquest sentit, la T-Jove es preveu que sigui “la més beneficiosa”, però a les Terres de l’Ebre també hi haurà “tota la gamma de títols” que s’ofereixen en altres punts del país. Aquests bitllets bonificats serviran tant per als busos com per als trens regionals. 

Finalment, en la trobada d’aquest dimecres també s’ha aprovat un increment de freqüències a les línies d’autobús cap a Barcelona i Tarragona; així com l’exprés entre Tortosa i les Cases d’Alcanar. 

Port Tarragona suma el suport institucional de la Generalitat de Catalunya al seu projecte estratègic per convertir-se en un dels principals hubs de muntatge i logística d’eòlica marina flotant a la Mediterrània Occidental. 

El projecte contempla l’ampliació del moll de Balears, amb una inversió de 75 milions d’euros, que permetrà sumar 19 hectàrees i assolir un calat de 23 metres, adequat per a les grans estructures eòliques. També es preveu l’ús dels futurs molls del contradic de Ponent i de la Zona d’Activitats Logístiques per a la fabricació de components. La consellera de territori de la Generalitat de Catalunya, Sílvia Paneque, ha afirmat que el Govern dona suport al Port de Tarragona perque esdevingui un hub per a la construcció i logística de l’èolica marina flotant. 

Paneque també ha remarcat la importància de construir aquest hub “amb el màxim respecte per l’entorn”. L’Autoritat Portuària destinarà 300.000 metres quadrats de les seves instal·lacions a aquesta activitat.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, defensa que Tarragona tingui una estació intermodal pròpia i assegura que la projectada a Vila-seca pot fer que Tarragona tingui menys trens que ara. El batlle tarragoní es basa en un informe extern per afirmar que la ciutat podria deixar de tenir les connexions amb València i l’R16 procedent de les Terres de l’Ebre.

En una entrevista a l’ACN, també avança que el ministeri de Transports ja està redactant l’estudi de viabilitat de la sortida de mercaderies del port de Tarragona cap a l’interior. Alhora, es mostra optimista respecte tenir enllestit el nou POUM abans d’acabar el mandat i confia en que el contracte de la brossa es desbloquegi el juliol.

Les connexions ferroviàries han estat un dels principals focus d’atenció dels primers dos anys de mandat de Rubén Viñuales com a alcalde de Tarragona. L’entrada en funcionament del tercer fil ferroviari comportarà un increment del pas dels trens de mercaderies perilloses pel centre de Tarragona. Un fet que ha fet aixecar la veu a la societat civil i als partits polítics, que alerten del risc que suposaria per a la població i que, de retruc, probablement comportaria una reducció dels trens de passatgers i de les connexions amb Barcelona. 

Per això, està “pressionant” el ministeri de Transports, treballant amb el port de Tarragona i amb Vila-seca per tal que els combois que surten del port no passin per la ciutat sinó que vagin en direcció nord per un nou “bypass, una ronda de Dalt ferroviària”. 

També en matèria ferroviària, en les darreres setmanes s’ha mostrat crític amb la nova estació intermodal projectada entre Vila-seca i Reus. Viñuales afirma que la ciutadania de Tarragona hi perdrà i que tenen estudis propis que demostren que el gruix de viatgers és a la ciutat i que aquesta nova estació els dificultaria l’accés al tren. Des de l’Ajuntament de Tarragona han presentat al·legacions al ministeri. 

Per això, defensa la creació de l’estació d’Horta Gran, a tocar del riu Francolí. Respecte el preu, reconeix que seria més cara, pels diferents enllaços ferroviaris que caldria fer. Tot plegat ha generat enuig a Vila-seca i el seu alcalde, Pere Segura, ha abandonat temporalment les reunions de treball de la futura Àrea Metropolitana de Tarragona.

Adif ha adjudicat per 7,5 MEUR el contracte de millora dels túnels d’Ascó i Capçanes de la línia Barcelona-Móra la Nova-Saragossa, l’R-16. L’obra forma del pla de millora d’infraestructures d’ample convencional a Catalunya. 

Els treballs permetran “optimitzar” l’estat dels túnels i reparar “patologies”. En concret, es vol resoldre i evitar les filtracions, el deteriorament dels elements de revestiment i de la plataforma de via, així com les erosions a les entrades dels túnels. Adif quantifica que ha invertit 284 MEUR entre 2018 i maig de 2025 en actuacions a la xarxa d’ample convencional de Tarragona i les Terres de l’Ebre.

Al túnel d’Ascó, d’uns 300 metres de longitud, s’adequaran les dimensions de la secció interior rebaixant la rasant i modificant lleugerament el traçat. Es renovarà, netejarà i sanejarà la volta i s’impermeabilitzarà, i es millorarà el drenatge de la infraestructura. També es rehabilitaran els talussos dels accessos al túnel. A Capçanes, al túnel de 700 metres de longitud, també s’hi millorarà el drenatge construint cunetes, es repararà tota l’estructura de la volta i s’impermeabilitzarà.

La insuficiència cardíaca és la tercera causa de mort en dones i la cinquena en homes. Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística, una de les causes és que la malaltia apareix en dones de més edat i amb més malalties, però també pel “desconeixement” dels símptomes que tenen les dones a l’hora de reconèixer un infart, i que retarda l’atenció mèdica. 

El 6,2% de la població de Tarragona i el 7,1% de Terres de l’Ebre pateix alguna malaltia coronària. Són dades per sobre de la mitjana de Catalunya que se situa en el 6,1%. El 30è Congrés de la CAMFiC a Reus posa el focus en el “biaix de gènere” d’aquestes patologies.

La CAMFiC alerta que només el 39% de les dones és capaç de reconèixer els signes d’un infart agut de miocardi, a diferència del 57% dels homes. Això incrementa el temps de resposta “crític”. Les dones triguen una mitjana de 238 minuts a buscar atenció mèdica, mentre que els homes ho fan en 90 minuts. Aquest retard contribueix a un pitjor pronòstic i més complicacions.

Els treballadors de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona protestaran la setmana vinent per denunciar la sobrecàrrega assistencial, la manca de conciliació i la falta de planificació del centre hospitalari. 

Segons ha avançat el Diari de Tarragona i han confirmat fonts sindicals a l’ACN, les protestes es faran el pròxim dilluns, dimecres i divendres. També denuncien el tancament de quatre llits de la Unitat de Cures Intensives (UCI) per falta de personal. Per contra, la direcció del centre hospitalari diu que es garanteix una atenció “segura i de qualitat” als usuaris i que això inclou fer “les contractacions necessàries per assegurar l’assistència i alhora respectar el descans i les vacances dels professionals”.

Els Soletes Guía Repsol 2025 d’estiu premien 4 terrasses de la demarcació de Tarragona. 

Al llistat hi consten altres locals com l’Escorça – Pintxos i Vins a la Selva del Camp, La Dolça Violeta a Montblanc, l’Absis a Reus i A la Parra, a la Nou del Gaià. Aquesta distinció premia els millors establiments de restauració, definits en diferents categories.

Un home de 30 anys ha estat detingut i la seva parella, una dona de 25 anys, denunciada acusats de cometre furts en un hotel de Salou on s’allotjaven. La detenció va tenir lloc la matinada de diumenge, segons informen els Bombers. 

Hores abans, cap a les nou de la nit de dissabte, una patrulla de paisà dedicada a tasques de prevenció de delictes i furts a establiments hotelers i d’oci, va rebre l’avís d’un hotel del carrer Logronyo. Un client havia denunciat que li havien robat la bossa a la piscina. Les càmeres de les instal·lacions van permetre identificar els presumptes autors del furt, una família amb tres fills menors, i els Mossos hi van desplegar més efectius per vigilar-los de manera discreta.

L’home va passar dilluns a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Tarragona.

Comencen a activar-se els engranatges oficials al Reus FC Reddis. Després d’unes setmanes sense activitat a les xarxes socials a causa del període electoral, el conjunt reusenc ha oficialitzat la renovació del tècnic, Marc Carrasco.

Ell ha estat un dels grans puntals del projecte, amb capacitat de convicció per atraure jugadors del territori i consumar l’alt nivell de la plantilla en ascensos de categoria fins a 2a RFEF. Encara doncs, la seva cinquena temporada al capdavant de l’equip, ja que renova fins al 2026.

Es tracta d’un entrenador versàtil, que adapta el sistema i l’estil de joc segons el plantejament de l’equip rival. Es caracteritza també per aprofitar l’amplitud en atac per generar superioritat per les bandes, i en intercanviar el sistema entre dos i tres centrals.

Aquest és el primer anunci del Reus FC Reddis, que serà l’avantsala d’un seguit de renovacions i fitxatges fins a definir la plantilla de cara al curs 25-26. Pel que fa a les altes, s’especula l’arribada del davanter Dani Homet, que ha firmat 9 dianes en 24 partits amb el CF Badalona.

Per altra banda, el conjunt reusenc ha tancat un conveni de col·laboració amb el Valls, que actualent milita a la Lliga Elit.

El Festival Sota la Palmera arrenca aquest dijous amb la seva 15a edició i tornarà a ser l’escenari principal d’un estiu carregat d’activitats gratuïtes, en un festival que, fins al 9 d’agost, oferirà més de 45 actes per a tots els gustos.

La primera setmana de festival destaca per tres propostes potents que combinen art, reflexió i espectacle: una nit d’il·lusionisme amb mirada crítica, una vetllada musical amb el millor de l’escena independent i una jornada històrica dedicada al freestyle en català.

Aquest dijous, a les 21h, l’Espai Jove La Palmera acollirà una vetllada coorganitzada conjuntament amb el Festival Internacional Teatre Màgic de Tarragona. Sis artistes de primer nivell oferiran espectacles que combinen màgia, teatre, dansa i música.

Divendres es donarà el retorn del Festival Mirall Sonor, festival itinerant de música emergent que des del 2010 té Tarragona com una de les seves seus principals. Portarà tres propostes musicals. Dissabte, a partir de les 21h, tindrà lloc el Catalunya Rookies, una gran sessió de freestyle.

PUBLICITAT