Les carreteres de la demarcació de Tarragona han estat un punt negre de la xarxa viària catalana durant el primer semestre de 2025. En elles s’hi han registrat 20 de les 69 víctimes mortals de tot Catalunya, el que suposa un 29% del global català. A més, la demarcació registra tres morts més que l’any passat en el mateix període.
Les vies on han ocorregut els accidents fatals són l’AP-7, la C-14, la C-12 i la N-340. L’autopista lidera el total de víctimes a nivell català amb nou. Aquestes dades contrasten amb les declaracions que va fer el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, a Tarragona, en la presentació del Mapa de Risc de la xarxa viària tarragonina. Lamiel va assegurar que l’AP-7 és una via segura i que el risc de patir un accident és baix o molt baix.
La demarcació de Barcelona, com és lògic pel volum de població i mobilitat, lidera el malaurat rànquing amb 33 de les 69 víctimes mortals, seguit de Tarragona amb aquest significatiu 29%. Lleida ha registrat nou morts i Girona set.
Pel que fa a l’edat de les víctimes mortals a nivell global català, en aquest primer semestre de 2025 hi ha hagut un increment dels morts entre els joves de menys de 35 anys.
En concret, 25 de les 69 víctimes mortals son menors de 35 anys, el que representa el 36,2% de les víctimes mortals. En concret, hi ha hagut 12 morts de 15 a 24 anys, 12 més de 25 a 34 anys i també 1 de 0 a 14 anys. De la resta de franges, destaca sobretot la de 55 a 64 anys per ser la que acumula més víctimes mortals, un total de 15.
Les víctimes de col·lectius vulnerables representen gairebé la meitat dels morts. De les 69 víctimes mortals, 31 pertanyen a aquest col·lectiu, prop d’un 45%. En concret, 23 eren motoristes, 5 vianants i 3 ciclistes