Un home d’uns 82 anys va morir aquest dijous al vespre a la platja de Tamarit de Tarragona, segons ha informat aquest divendres al matí Protecció Civil. El 112 va rebre l’avís a les 20.42 hores per part d’un testimoni, que apuntava que havien tret de l’aigua un home inconscient.

Fins al lloc s’hi van desplaçar dues ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques, que van certificar la mort de la persona, així com efectius de la Guàrdia Urbana de Tarragona i dels Mossos d’Esquadra. La platja va tenir actiu el servei de vigilància fins les vuit del vespre i durant el dia havia onejat la bandera groga per l’estat de la mar.
És la novena víctima mortal a les platges catalanes des que es va iniciar la temporada d’estiu el 15 de juny, i la primera a la demarcació de Tarragona.
Els Bombers han donat per controlat poc abans de les onze de la nit d’aquest dijous l’incendi forestal de Paüls, al Baix Ebre, que va començar el dilluns al migdia i en què ahir a la tarda ha morir un membre del cos d’emergències, després que s’hagués esfondrat la pedra de grans dimensions on era i hagi caigut una distància de vint metres mentre apagava fumeroles en un dels barrancs afectats.
El foc ha afectat 3.321 hectàrees de superfície agrícola i forestal, més d’un miler de les quals al parc natural dels Ports. L’incendi encara estarà un mínim de 72 hores sota observació abans de poder-lo donar per extingit. 13 dotacions han seguit remullant la superfície cremada la passada nit i afermant el perímetre.
L’incendi es va donar per estabilitzat dimecres cap a la una del migdia i s’ha mantingut estable durant la nit. La pluja caiguda a la zona en les darreres hores ha ajudat molt els Bombers, que han estat consolidant el perímetre i revisant fumeroles i punts calents amb drons equipats amb càmeres tèrmiques, i han descartat represes.
El Servei Meteorològic de Catalunya actualitza l’avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluja. L’alerta estarà activa fins a les 02 de la matinada del diumenge, amb possibilitat de precipitació > 40 mm / 30 minuts i un grau de perill màxim: 🟠 4/6 al Baix Camp i Priorat, mentre que Tarragonès, Conca de Barberà i Alt Camp l’alerta serà groga, de 3/6.
A Tarragona, la conselleria de Protecció Civil de l’Ajuntament ha activat la fase d’alerta del Pla d’Actuació Municipal, per risc d’inundacions, d’acord amb el comunicat del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) en el qual s’informa de la fase d’Alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions de Catalunya (INUNCAT).
Ha caigut un 4,4% els advocats adscrits al torn d’ofici i assistència a la persona detinguda als partits judicials de Tarragona, Valls i el Vendrell en dos anys. Segons dades de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Tarragona, han passat de 382 el 2023 a 365 el 2025. Els lletrats adscrits a guàrdies han baixat de 338 a 322 (un 4,7%), mentre els adscrits a violència sobre la dona (VIDO) han caigut de 242 a 226 (un 6,6%). Aquesta baixada en els lletrats adscrits a VIDO es concentra entre els homes (de 140 a 126) mentre les dones es mantenen (de 102 a 100).
El degà de l’ICAT, David Rocamora, diu que aquest descens “és la conseqüència directa d’un sistema amb una càrrega feixuga de treball i uns honoraris clarament insuficients, desfasats tot i les darreres millores, que no han arribat però ni a compensar l’IPC acumulat no actualitzat des de 2009”. “La caiguda dels professionals en l’alta al torn d’ofici és una conseqüència d’anys de les administracions de mirar cap a una altra banda i no prioritzar un servei públic essencial que presten cada dia molts advocats”, ha afegit. Rocamora considera que si se segueix aquesta tendència, el torn d’ofici entrarà en “crisi” els pròxims cinc o sis anys.
La Policia Nacional ha desmantellat a Amposta un dels laboratoris de drogues sintètiques més importants d’Europa. Una organització procedent dels Països Baixos ha estat al voltant d’un any produint centenars de quilos de MDMA. S’han arrestat quatre homes i una dona neerlandesos i s’han decomissat productes valorats en diversos milions d’euros entre els quilos i litres de material per preparar la droga i la mateixa droga produïda en una nau industrial d’un polígon ampostí.
La banda tenia capacitat per produir uns 100 quilos de droga cada setmana i portaven prop d’un any instal·lats a la nau industrial. El presumpte líder havia teixit una xarxa de contactes que li permetia mantenir relacions amb altres organitzacions criminals. Vivia als Països Baixos, però viatjava sovint a Cambrils (Baix Camp), on tenia un habitatge. Sota el seu comandament hi havia els cuiners i l’encarregat d’oferir seguretat a la nau. En l’entrada i escorcoll els policies van confiscar MDMA en diferents formats, 2.085 quilos de precursors sòlids i 28.600 euros. Hi ha cinc persones detingudes, de les quals quatre han ingressat a la presó.
La droga es distribuïa per Espanya però bona part també s’exportava i que el laboratori ha estat desmantellat en el moment just: quan ja estava muntat i començava a funcionar però no encara a ple rendiment.
El jutjat d’instrucció número 6 de Tarragona, en funcions de guàrdia, ha acordat aquest divendres presó provisional comunicada i sense fiança per als dos homes detinguts per calar foc a un tercer a Vila-seca.
Els Mossos d’Esquadra van rebre l’avís a les 21.15 hores d’aquest dimarts d’una persona que els demanava ajuda perquè s’estava cremant. L’home es trobava a l’avinguda de la Generalitat i diversos testimonis el van socórrer. Quan van arribar els agents, també el van ajudar i van activar ambulàncies d’urgència. La víctima, de 43 anys, va ser traslladat a l’Hospital Vall d’Hebron. Segons el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), la causa està oberta per un delicte de temptativa d’homicidi.
La plantilla del servei de recollida de residus i neteja viària de Tarragona ha arribat a un acord amb l’empresa FCC que posa fi a les tensions laborals dels últims mesos. Aquest dijous, a la seu de FCC Medio Ambiente, s’ha celebrat una reunió extraordinària de la comissió negociadora del conveni col·lectiu, en què s’ha formalitzat un augment salarial del 2,7% amb efectes retroactius des del gener.
L’acord ha estat impulsat pels representants de la UGT, majoritaris al comitè d’empresa, i s’ha plasmat en un document signat per ambdues parts. Més de 300 treballadors es beneficiaran d’aquest increment, que es començarà a percebre en la nòmina del mes de juliol, acompanyat d’un pagament addicional corresponent als mesos anteriors. El president del Comité d’Empresa, Luís Blanco es mostra molt satisfet amb l’acord.
Des de la UGT, s’ha valorat positivament l’entesa, destacant l’esforç de negociació en un moment d’incertesa marcat per la situació actual de la concessió del servei. L’organització sindical ha subratllat la importància de garantir tant una bona prestació del servei públic com unes condicions laborals dignes per al personal que el fa possible.
L’Ajuntament de Tarragona ha anunciat que se suma al dol decretat per la mort d’un bomber durant els treballs per extingir l’incendi de Paüls que ha afectat durament els últims dies diverses zones de les Terres de l’Ebre.
Des del consistori tarragoní se sumen així als molts municipis del territori que han decretat jornada de dol. D’aquesta manera, l’Ajuntament de Tarragona suspèn totes les celebracions oficials previstes durant aquest divendres i les banderes dels edificis municipals onejaran a mig pal.
A més, des del consistori expressen més sentit condol al cos d’emergències, especialment al Parc de Granollers on treballava, i als familiars de la víctima, que viuen a Tortosa on el bomber va créixer.
Tarragona compta amb una nova obra d’art urbà dedicada a la deessa Minerva, ubicada a la mitgera de l’edifici de l’Institut Municipal de Serveis Socials, al carrer Caputxins. El mural s’integra en el projecte Murs que Parlen i s’emmarca en la commemoració dels 25 anys de la declaració de la ciutat com a Patrimoni Mundial per la UNESCO.
L’obra vol reforçar el vincle històric de Minerva amb l’antiga Tàrraco i recuperar-ne la presència simbòlica a l’espai públic. L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha destacat el valor d’aquest projecte, que “consolida Tarragona com una ciutat pionera en art mural”.
Els artistes responsables Josep Maria Manero (Tziqui Artworks), Isaac Muñoz (Leim) i Oriol Márquez (Uri Kthr) han explicat el procés de creació, basat en la combinació de pintura plàstica, esprai i tècniques com l’esfumato i el puntillisme. També han subratllat la dificultat tècnica del projecte, especialment pel treball en alçada i les elevades temperatures durant la seva execució.
Coincidint amb l’arribada de l’estiu, l’Ajuntament del Catllar ha activat el dispositiu de seguretat més gran desplegat fins ara al municipi. Aquest pla inclou l’ampliació del servei de vigilància municipal, la incorporació d’un guarda rural durant més de dos mesos, i se suma la recent instal·lació de 21 càmeres lectores de matrícules als principals accessos a les urbanitzacions.
L’alcalde del Catllar, Xavier Canadell, destaca que “aquest reforç històric en seguretat és una resposta clara a la necessitat de garantir la tranquil·litat de tots els veïns i veïnes.
En els darrers mesos, el nombre de vigilants s’ha més que doblat, passant de 4 a 9 efectius, i s’han incorporat nous torns, com el servei a la franja nocturna, fins ara inexistent. D’aquesta manera, es cobreix la franja amb més delictes, especialment robatoris.
Les noves càmares lectores estan connectades directament amb els Mossos d’Esquadra, permetent reforçar el control d’accessos i la detecció de vehicles sospitosos. Mentre que el guarda forestal s’incorpora a partir de l’1 d’agost i fins al 16 d’octubre, per la vigilància d’abocaments incívics, la prevenció d’incendis forestals i la protecció contra furts als pagesos.