Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat la construcció, subministrament i manteniment dels set primers tramvies que circularan pel futur tramvia del Camp de Tarragona. Amb aquesta adjudicació, el projecte avança en una nova faseque pretén transformar la mobilitat de la regió. Les entrades en servei s’esperen per al primer trimestre de 2028.
El contracte, valorat en 59,7 milions d’euros (abans d’IVA), ha estat adjudicat a l’empresa Stadler Rail Valencia i inclou el manteniment dels vehicles durant quinze anys. Els tramvies, amb capacitat per a 211 passatgers, estaran totalment adaptats a persones amb mobilitat reduïda, incorporaran zones per a bicicletes i cotxets, i circularan en trams sense catenària gràcies a un sistema d’energia embarcada.
Els set vehicles circularan inicialment pel traçat de 14 km que unirà Cambrils, Salou i Vila-seca, amb 14 parades i tres intercanviadors amb la xarxa ferroviària. Aquesta és només una part de la futura xarxa tramviària de 46 km i 47 estacions que connectarà tota l’àrea metropolitana de Tarragona. A principis de juliol ja es van adjudicar les obres de la primera fase per valor de 15,8 milions d’euros.