El Port de Tarragona, referent a l’Estat en logística de vehicles acabats, fa un pas més per a consolidar aquesta posició privilegiada de la mà de CEVA Logistics, l’operador concessionari del seu terminal de vehicles, amb qui manté una relació sòlida i fructífera des de fa dècades.
En una visita institucional encapçalada pel president del Port, Santiago Castellà, a les instal·lacions de CEVA, ha estat l’ocasió perfecta per veure de prop –i de primera mà– les infraestructures, els processos i, sobretot, els plans de futur que tenen entre mans.
Castellà, acompanyat de Denis Renard, Head CEVA FVL IberiaCEO de CEVA Logistics a Espanya, i de Rafael Mora, Director de Centres Logístics CEVA FVL Iberia, va recórrer les instal·lacions de l’empresa que té al Port de Tarragona. Allà, va poder comprovar com s’articula, dia rere dia, una de les peces clau de la cadena logística automobilística del territori.
En sortir-ne, el missatge era clar: aquestes terminals no són només punts de pas, sinó nodes essencials per al dinamisme econòmic i la competitivitat del sector. D’aquí que el Port reafirmi el seu compromís amb la modernització de la infraestructura i el suport als seus concessionaris.
Segons l’estudi de valoració de la logística marítima portuària del 2023 elaborat per ANFAC, el Port de Tarragona es va situar al capdavant de tots els ports de l’Estat en tràfic de vehicles acabats. El 2024 es van moure 221.514 vehicles als molls tarragonins, un augment de més de 3.000 unitats respecte a l’any anterior.
Aquesta fita és fruit de diversos factors que s’entrellacen: una gestió àgil i pròxima, una excel·lent connectivitat ferroviària, bons accessos per carretera i una aposta clara per l’eficiència i la qualitat del servei.