Subscriu-te

Viviana de Salvador pronuncia el pregó de Santa Tecla 2025

Viviana de Salvador ha pronunciat el pregó de Santa Tecla 2025 des del balcó de l’Ajuntament de Tarragona. Abans, els Macers de la Ciutat van interpretar el Toc de Pregó. La consellera de Cultura i Festes, Sandra Ramos, ha glossat la figura de la pregonera, destacant la seva sensibilitat social i la seva tasca en entitats com l’Associació de Veïns i el Menjador Social de Cafè i Caliu.

PUBLICITAT

Nascuda a França el 1958, Viviana de Salvador va arribar a Catalunya amb dos anys i es va traslladar a Tarragona el 1970. Ha desenvolupat diverses activitats al barri de Sant Salvador, col·laborat amb el Diari de Tarragona i participat en el documental “Roma Pura, Lorca a Tarragona (1935)”.

En el seu pregó, ha recordat la seva mare i el seu avi, Lluís de Salvador, periodista que va entrevistar Federico García Lorca a Tarragona el 1935. Va descriure Tarragona com “una mare poc estimada” que ha viscut conflictes i sempre ha ressorgit, i va demanar amor i cura per la ciutat. El pregó va finalitzar amb un record al poble palestí. Posteriorment, l’alcalde i la pregonera han onejat la Senyera per donar inici a la Tronada.

PUBLICITAT