Un vianant ha mort atropellat per un autobús a la T-11 a Reus (Baix Camp), segons ha informat el Servei Català de Trànsit. Els Mossos d’Esquadra han rebut l’avís a les 20.54 hores.

L’accident ha estat al quilòmetre 11,5. S’han activat quatre patrulles de Mossos, dues dotacions de Bombers i dues unitats del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Des de principi d’any, 113 persones han perdut la vida en accidents a les carreteres catalanes interurbanes, segons el Servei Català del Trànsit.
Un 40% d’aquestes morts corresponen a col·lectius vulnerables (motoristes, vianants i ciclistes). El mes de setembre es va tancar amb 15 víctimes mortals, gairebé el doble que en el mateix període de l’any passat.
Els trens de les línies R2, R2 Sud, R14, R15, R16 i R17 circulen aquest divendres al migdia amb retards després que un tren Talgo hagi atropellat una persona a l’estació de Platja Castelldefels. Segons indiquen des de Renfe, hi ha demores de més de 40 minuts de mitjana a Rodalies (R2 Sud) i de 70 minuts aproximadament en les línies de mitjana distància.
Poc abans de les 2 del migdia s’ha interromput la circulació a les dues vies després que els cossos policials i d’emergències ho hagin demanat per l’atropellament d’una persona. Ha estat en un punt de pas no autoritzat, informa Adif. Una hora després, s’ha autoritzat aquest tren a reprendre la marxa amb una demora de 80 minuts i cap a les 3 s’ha restablert la circulació per les dues vies.
Els Fons de Transició Nuclear han finançat actuacions amb més de 150 milions d’euros durant el període 2023-2024 i ha generat una inversió publicoprivada de 73,58 milions d’euros. Hi ha hagut 1.500 empreses beneficiàries i s’han creat 656 llocs de treball. Amb aquests recursos també s’executaran 450 noves actuacions per acompanyar la transició energètica.
Així ho ha anunciat aquest divendres 3 d’octubre el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, a l’assemblea ampliada anual de municipis del Fons de Transició Nuclear que s’ha celebrat al casal d’Ascó.
El Govern proposarà a l’òrgan de gestió dels ajuts de l’impost nuclear que, com a mínim enguany, la línia anual de 35 MEUR incrementi fins a 52 MEUR. D’aquesta manera es vol donar resposta a més sol·licituds de les 360 rebudes. L’organisme públic ha informat que els ajuntaments que van rebre les subvencions de la convocatòria extraordinària de 2023, tenen més temps per executar els projectes, fins al 30 d’abril de 2028.
També es portarà a l’òrgan de governança l’aprovació d’una línia de préstecs bonificats de l’Institut Català de Finances, dotada amb 65 milions d’euros, per a projectes que impulsin i diversifiquin l’economia de les zones afectades pel tancament de les centrals nuclears a Catalunya.
L’anunci de l’ampliació dels fons l’ha rebut molt positivament l’alcaldessa de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, i alhora vicepresidenta de l’òrgan de govern, Assumpció Castellví.
Aquest divendres s’han reunit més de 200 representants dels 96 ajuntaments de la zona nuclear i també les organitzacions socials i econòmiques del territori. Ascó I, Ascó II i Vandellòs II tancaran el 2030, 2031 i 2035, respectivament.
L’Oficina del Comissionat del Govern Espanyol pel Corredor Mediterrani assegura que no hi ha una manca d’inversions en aquesta infraestructura.
En una jornada sobre el corredor impulsada pel Consell de l’Advocacia Catalana celebrada aquest divendres a Tarragona, Jorge Laguna, membre de l’oficina, ha detallat que en els darrers anys s’han estat invertint 1.000 milions d’euros anuals.
Un dels trams que el 2027 entrarà en servei és el que unirà Tarragona amb Barcelona, fet que permetrà que el port tarragoní exporti mercaderies cap a França amb alta velocitat ferroviària.
Laguna ha remarcat que entre 2018 i 2025 s’han licitat més de 8.000 milions d’euros al corredor mediterrani. D’aquests, 6.000 MEUR ja s’han adjudicat i se n’han invertit uns 5.000 milions. A la demarcació de Tarragona, ha avançat que estan “valorant tancar el triangle de Picamoixons, que podria ser una nova alternativa per a altres circulacions” i que l’estudi que està duent a terme el ministeri relatiu a l’entorn de Tarragona “ha de permetre poder reordenar aquest embolic d’infraestructures”.
Alhora, ha apuntat que s’ha enllestit un estudi per fer un intercanviador d’ample de via, que ja s’està projectant, i que permetrà que els moviments de Tortosa no només puguin circular en el futur entre Tarragona i Barcelona per la línia d’alta velocitat, sinó que continuïn fent el servei regional per la línia de la costa.
Joan Borràs, cap de l’àrea de planificació portuària del port de Tarragona, ha valorat positivament que el 2027 entri en funcionament el tercer fil que permetrà connectar la infraestructura tarragonina amb França mitjançant l’alta velocitat ferroviària. Però a la vegada ha recordat que aquesta obra havia d’estar acabada l’any 2015. Tot plegat anava lligat a la terminal de la Boella, que Borràs ha recordat que es va enllestir precisament el 2015.
Amb tot, ha recordat que va ser el Port de Tarragona qui va demanar el tercer fil per la línia de la costa. Una situació que ara des de diferents punts del litoral tarragoní es veu amb molta preocupació perquè hi passaran molts trens amb mercaderies perilloses per dins de nuclis urbans.
Els mitjans de comunicació Reusdigital.cat i LANOVA Ràdio de Reus, al costat de la Fundació Privada Reddis i el Col·legi de Periodistes de Catalunya a Tarragona, convoquen la novena edició del Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat. Aquests guardons, que es convoquen en memòria del periodista Joan Marc Salvat (1988-2015), volen reconèixer la trajectòria de joves periodistes compromesos amb la professió, l’honestedat, el compliment del codi deontològic, la capacitat d’iniciativa i l’emprenedoria en el món de la comunicació.
Els joves que vulguin participar-hi han de tenir fins a 35 anys i residir al Camp de Tarragona o a les Terres de l’Ebre. Es poden presentar tant treballs inèdits com publicats en algun mitjà de comunicació, sempre i quan s’hagin realitzat entre l’1 de gener de 2024 i el 30 de setembre de 2025, i la seva temàtica estigui relacionada amb la demarcació tarragonina. Si és el cas, caldrà especificar on i quan s’ha publicat el treball, i l’enllaç corresponent si es troba penjat a la xarxa.
S’acceptaran obres ja siguin de l’àmbit de la premsa escrita o digital, de la ràdio, de la televisió i del fotoperiodisme, encara que també hi ha l’opció de presentar una trajectòria professional, en la qual es valoraran els mèrits aconseguits.
El veredicte es farà públic en el marc de l’acte de lliurament dels premis que tindrà lloc el gener de 2026, al Castell del Paborde de la Selva del Camp.
L’Ajuntament de Tarragona i la Generalitat de Catalunya han posat fi a un litigi que s’arrossegava des de fa més d’una dècada sobre la titularitat de l’edifici de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI), ubicat a l’antiga fàbrica de Chartreuse. El conflicte judicial, obert el 2021, queda resolt amb un acord econòmic entre les dues administracions.
L’origen del cas es remunta al 2010, quan la Generalitat va cedir un dret de superfície a l’Ajuntament perquè aquest pogués finançar i construir el centre. Amb el temps, el Govern va reclamar recuperar la propietat de l’immoble, però les discrepàncies sobre la compensació econòmica van acabar als tribunals. Tal i com ha anunciat l’alcalde de Tarragona, Ruben Viñuales, la Generalitat abonarà 5,9 milions d’euros a l’Ajuntament per les inversions efectuades i pels anys d’ús de l’edifici.
Amb la signatura del pacte, la Generalitat recupera la plena titularitat del recinte i garanteix la continuïtat de l’EOI. Per la seva banda, l’Ajuntament destinarà els recursos obtinguts a l’empresa municipal d’habitatge, amb l’objectiu d’ampliar el parc públic i impulsar noves promocions de lloguer assequible. Tant el consistori com el Govern han subratllat que l’acord posa fi a una situació enquistada i representa un gran pas endavant.
L’empresa municipal Mercats de Tarragona ha denunciat davant Fiscalia el desquadrament de l’estat comptable detectat el passat mes d’abril. Una auditoria encarregada pel govern municipal va detectar un forat de 36.000 euros entre els anys 2014 i 2018.
En un comunicat, l’empresa recorda que aquest desquadrament seria fruit de dues suposades actuacions irregulars efectuades per l’excap de compatibilitat, que va causar baixa voluntària abans de ser acomiadat. Mercats de Tarragona ha explicat que la presentació de la denúncia, ja anunciada fa uns mesos, ha requerit prèviament recollir els informes pertinents.
Aigües de Reus ha inaugurat aquest divendres el dipòsit Vell, projectat l’any 1929, una obra modernista de gran valor patrimonial després de reparar-lo. Les obres estan a punt d’enllestir-se i dilluns es començarà a omplir d’aigua.
Tot i que s’havia atribuït el disseny i l’obra a Pere Caselles, l’arquitecte de l’Ajuntament ara fa cent anys, recentment s’ha certificat que l’autor del projecte va ser Pere Domènech i Roura, fill del cèlebre arquitecte modernista Lluís Domènech i Montaner. La ciutadania podrà visitar l’espai aquest cap de setmana a través de les visites organitzades per Reus Ocult després de vuit anys. Daniel Rubio és el regidor encarregat de la gestió d’Aigües de Reus.
El dipòsit té una capacitat de 12.000 metres cúbics i emmagatzema aigua per donar servei a la ciutat durant tres dies.
L’Ajuntament de Tarragona ha tret a licitació el contracte de manteniment integral de les dependències i instal·lacions municipals i dels aparells elevadors de la via pública. El servei tindrà una durada inicial de tres anys, amb possibilitat de dues pròrrogues anuals.
El pressupost base de licitació és de 6,19 milions d’euros sense IVA (7,5 milions amb IVA). El valor estimat total del contracte, tenint en compte la durada i possibles pròrrogues, és de 15,5 milions d’euros.
Segons el conseller d’Espai Públic i Eficiència Energètica, Guillermo García de Castro, aquest model permetrà una gestió “professional, àgil i eficient” amb resposta en àmbits tan diversos com l’electricitat, la fontaneria, la climatització o l’obra civil. A més, garantirà continuïtat, qualitat i una millor planificació dels recursos municipals.
El Nàstic vol confirmar el canvi d’inèrcia davant un gran repte a Eivissa.
El conjunt grana vol tornar a aconeguir un bon resultat i, sobretot, canviar les sensacions de dubtes que ha deixat el joc en la major part dels minuts d’aquestes cinc jornades. Radio Ciutat de Tarragona, Adrià Tella.
El TGN Bàsquet afronta aquest cap de setmana el seu debut a la Lliga Femenina 2, una fita històrica per al club i per al bàsquet tarragoní.
El conjunt lila iniciarà la competició a domicili contra el Maristas Coruña, un rival de pes que la temporada passada va disputar la fase d’ascens i que es preveu novament entre els equips capdavanters. El bloc gallec manté més de la meitat de la plantilla i gairebé totes les jugadores acumulen experiència a LF2 o a categories superiors, un bagatge que contrasta amb el TGN, on només dues de les deu jugadores han competit abans en aquesta divisió.
El desplaçament a Galícia es presenta, per tant, com una primera prova d’alt nivell per a un equip en construcció. El tècnic Sergio Manzano ha admès que les seves jugadores es troben encara “al 25 o 30% del que haurien d’estar” a aquestes alçades de curs, però ha subratllat també la motivació i les ganes del grup davant la nova categoria.
El partit es disputarà dissabte, a les sis de la tarda, al pavelló del Colegio Maristas A Coruña.