El govern espanyol anuncia més de 300 MEUR en inversions al Port de Tarragona

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha anunciat aquest dijous que l’Estat invertirà més de 1.530 milions d’euros als ports de Tarragona i Barcelona. Segons ha concretat en un acte a les Canàries, a Tarragona es destinaran 304 milions a la millora de les instal·lacions i dels accessos viaris i ferroviaris.

PUBLICITAT

231 milions es destinaran a infraestructures i a la millora d’instal·lacions; 31 milions, a sostenibilitat; 29 milions, a accessos viaris i ferroviaris; 8 milions, a seguretat; i, finalment, 5 milions, a projectes port-ciutat. Entre els projectes en marxa al port de Tarragona destaquen l’ampliació del moll de les Balears i el desenvolupament urbanístic de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL).

S’invertiran 1.226 milions a la terminal barcelonina, on es volen impulsar projectes ja en marxa com els desenvolupaments del sud, els nous accessos ferroviaris o la construcció de nous molls. Segons Puente, Catalunya serà el territori amb més volum d’inversió durant el període 2025-2029.

PUBLICITAT