Un Palau Firal ple i una demanda del sector serveis que no para de créixer
La Fira de l’Ocupació de Tarragona, organitzada per la Cambra de Comerç, ha tornat a omplir el Palau Firal amb cues constants i un ambient marcat per la recerca activa de feina. Amb més de noranta estands, l’organització preveu superar els tres mil visitants i els disset mil contactes laborals generats.
El director de Formació i Fires d’Ocupació, Josep Oriol Fernández, admet que l’espai “s’ha quedat petit”, perquè cada vegada més empreses volen participar-hi. La satisfacció empresarial es manté alta i, de mitjana, cada edició deixa unes 400 contractacions.
La presencialitat com a clau: menys distància i més oportunitats
Molts assistents coincideixen que el principal valor de la Fira és la proximitat. En un entorn dominat per algoritmes i plataformes, el contacte cara a cara permet explicar trajectòries, resoldre dubtes i evitar ser “un número més”.
Una insertora laboral que acompanya joves tutelats destaca que l’experiència presencial “els ajuda a trencar barreres”, perquè el diàleg directe els dona seguretat. Els perfils que busquen aquests joves se centren en restauració, serveis i magatzem.
Mariama Thioube Gueye posa veu a les dones migrades
La presidenta de l’Associació de Dones Africanes de Tarragona, Mariama Thioube Gueye, ha acompanyat diverses dones a la Fira. Ella mateixa busca una oportunitat en mediació comunitària després d’haver completat un Professional 3. Explica que moltes dones del seu entorn cerquen llocs de neteja, atenció al client i altres serveis, i afirma que “la presencialitat dona més humanitat i millor tracte”.
Perfil divers i sectors desiguals: del dinamisme dels serveis al bloqueig de la química
El públic que recorre la Fira és ampli i heterogeni: joves d’instituts, persones que busquen una primera oportunitat i professionals amb experiència que volen reorientar-se.
En els testimonis recollits, diversos assistents destaquen el bon ritme del sector serveis. En canvi, persones que provenen de la química industrial lamenten que el sector està “parat”, amb poques ofertes i molt especialitzades, fet que dificulta la inserció laboral.
Tot i això, tothom coincideixen en un punt: en persona és més fàcil connectar amb les empreses, explicar-se i generar confiança.






