Tarragona avança en la modernització de les seves zones verdes amb el nou contracte de manteniment, conservació i neteja que es va posar en marxa al juny i que ja opera a ple rendiment amb 76 treballadors, cinc més que abans. El servei incorpora un pla de xoc per reparar jardineres i mobiliari urbà, un nou pla de poda per als pròxims quatre anys, l’ampliació del servei als 365 dies de l’any, una partida anual de 75.000 euros per petites reposicions i un sistema de telegestió del reg que permet detectar incidències en temps real i optimitzar recursos.
Des de la seu de Sorigué, l’empresa adjudicatària, l’alcalde Rubén Viñuales ha fet un primer balanç positiu d’aquests cinc mesos d’implantació i ha assegurat que el nou model de gestió ja comença a deixar-se notar als carrers de la ciutat. Viñuales ha remarcat que, tot i ser una fase inicial, l’impacte és visible.
D’altra banda, la telegestió del reg, que permet controlar incidències en temps real i ajustar els recursos de manera més eficient ha de permetre, segons l’executiu, millorar el manteniment quotidià i reforçar la comunicació amb la ciutadania, amb l’objectiu final de “millorar la vida dels tarragonins i tarragonines”.






