Tarragona no falta a la cita amb el 25N
La ciutat de Tarragona no ha faltat a la cita amb el 25N. L’alcalde Rubén Viñuales ha presidit davant de l’Ajuntament la lectura del manifest amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.
L’acte també ha comptat amb la participació de la consellera d’Igualtat, Cecilia Mangini. i l’assistència de la majoria de consellers i conselleres municipals. Viñuales ha destacat que des del consistori es continua treballant per fer front a qualsevol tipus de violència masclista.
Aquest any la lectura del manifest ha anat a càrrec de representants de diversos espais de la ciutat que s’han adherit a la Xarxa NOA, contra les agressions i les violències masclistes.
Les farmàcies de Tarragona, espais segurs contra violències masclistes
El Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona s’ha adherit a la Xarxa NOA, la iniciativa municipal que treballa per prevenir i abordar les violències masclistes i LGTBIfòbiques. L’acord s’ha formalitzat aquest dimarts, coincidint amb el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones.
Les farmàcies de Tarragona s’identifiquen ara com a espais segurs d’ajuda i acompanyament per a persones que pateixin violència masclista o LGTBIfòbica.
Més consultes i menys queixes amb el nou protocol contra violència mascilsta de la URV
La URV registra més consultes i menys queixes en el primer any d’aplicació del nou Protocol contra les situacions de violència masclista. Des del desembre passat s’han comptabilitzat cinc consultes, vuit queixes i dues denúncies, unes xifres que mostren tres consultes més i tres queixes menys que l’any anterior.
La Diputació de Tarragona aprova un pressupost de 237,5 M€ per al 2026, un 6,8% més que l’any anterior
La Diputació de Tarragona ha presentat aquest dimarts el projecte de pressupost per al 2026, que ascendeix a 237,5 milions d’euros, un 6,8% més que l’any anterior. Els comptes, que es preveuen aprovar en el ple del 28 de novembre, diuen, reforcen el suport al món local i aposten per àmbits estratègics com la gestió de l’aigua, la xarxa viària i les inversions educatives.
El Pla ImpulsDipta es el principal instrument econòmic del pressupost, amb una dotació de 47,9 milions d’euros per continuar garantint recursos i assistència als ajuntaments. A més, la Diputació reserva 2 milions per a situacions d’emergència derivades de fenòmens meteorològics extrems o incendis. La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha posat en valor el creixement dels pressupostos en el que ha anomenat “xifres de rècord”.
Divendres arrenca el dispositiu policial especial per la campanya de Nadal
La Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra posaran en marxa divendres un dispositiu especial de seguretat a Tarragona per la campanya de Nadal. L’inici coincideix amb l’encesa dels llums de Nadal a la ciutat i s’allargarà fins al 12 de gener, el primer diumenge de rebaixes.