El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha dut a terme una campanya per posicionar la Costa Daurada com un referent internacional en cicloturisme. Aquesta acció s’ha impulsat aprofitant que el Tour de França farà parada a la demarcació el 5 de juliol de 2026, amb la segona etapa arrencant des de la ciutat de Tarragona.
La campanya, executada durant els mesos d’octubre i novembre, ha consistit en un cicle de quatre presentacions professionals celebrades a Gijón, Madrid, València i Sant Sebastià. A les jornades hi van assistir més de 200 professionals, incloent-hi clubs ciclistes, agències especialitzades i mitjans de comunicació.
Entre els participants van destacar figures de l’esport com Gema Pascual, seleccionadora nacional, i els ciclistes retirats Dani Moreno i Miguel Perdi, a més de l’equip Euskaltel. L’objectiu principal de la iniciativa és incentivar les estades esportives al territori tant abans com després de l’efemèride del Tour de França.
Les sessions promocionals van aprofitar per destacar no només la riquesa esportiva, sinó també l’oferta cultural i gastronòmica de la demarcació. Els assistents van poder degustar plats típics i tastar vins de les diverses denominacions d’origen del territori, incloent-hi Montsant, Tarragona, Conca de Barberà, Penedès i Priorat (DOQ)






