Protecció Civil va informar ahir al vespre amb un missatge ES-Alert de la fi de les restriccions per pluja als telèfons mòbils situats a les comarques del Priorat, la Ribera d’Ebre, el Baix Ebre i el Baix Camp.
Cap a les set de la tarda, el sotsdirector de programes, Sergio Delgado, va constatar en una compareixença davant dels mitjans la “reducció de la situació de risc” i va indicar que es va decidir eliminar la limitació de la mobilitat no imprescindible. Amb tot, Protecció Civil continua demanant precaució tant al sud del país com a l’Alt Empordà.
En aquest temps amb el pla inuncat actiu no hi ha hagut incidències destacades i que les recollides d’escoles i de centres socials s’han pogut fer sense entrebancs.
Segons ha informat Protecció Civil, al llarg de l’episodi les acumulacions de pluja més destacables durant aquest dilluns han estat les registrades a Falset (210 litres per metre quadrat), Darnius (140), Torroja Priorat (136) i el Perelló (130).
Els Bombers han rebut 83 avisos, la majoria per petites inundacions domèstiques o carrers amb embornals embussats.
D’altra banda, el telèfon d’emergències 112 ha rebut 172 trucades relacionades amb les pluges intenses arreu de Catalunya.
Pel que fa a la mobilitat i les afectacions que els aiguats han comportat, la circulació de l’R15 ha quedat restablerta entre Marçà-Falset i Móra la Nova, després d’haver estat tallada des de primera hora del matí pels efectes de les pluges d’aquest dilluns sobre la infraestructura. Tot i el restabliment, Renfe manté el servei de transport alternatiu entre Tarragona i Móra la Nova.
La T-314, entre Cambrils i Reus, amb pas per Vinyols i els Arcs i el Parc Samà, s’ha convertit en la via amb l’índex de perillositat més alt de la xarxa viària catalana i pren el relleu a l’Arrabassada, segons el 24è estudi iRAP del RACC corresponent al trienni 2022-2024. Pel que fa als vehicles pesants, el tram amb més accidents es troba a l’N-340, a la variant de Torredembarra.
Segons l’informe, el 26% de la xarxa viària analitzada presenta un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal, dos punts més que en el període anterior, i aquest risc es concentra a carreteres convencionals. Alhora, ha revelat que els sinistres greus i mortals han crescut gairebé un 5% i que les motos estan implicades en el 47% dels accidents mortals tot i representar només el 3,2% de la mobilitat global.
L’estudi iRAP (abans EuroRAP) ha comparat el nombre d’accidents greus i mortals que s’han produït durant els darrers tres anys (2022-2024) en cada tram de carretera amb el volum de vehicles que hi circulen, mesurat en termes d’intensitat mitjana diària de trànsit.
El president del RACC, Josep Mateu, ha explicat que el treball ha mostrat que l’índex de risc s’ha incrementat un 0,44% a causa de l’augment del nombre d’accidents amb víctimes mortals i ferits greus, que han passat de 509 a 581, un creixement mitjà del 14,1% en el conjunt del trienni. Aquest increment es produeix en paral·lel a un augment menor de la mobilitat, que ha crescut fins al 8%.
El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, s’ha referit a aquest canvi i ha explicat que a la T-314 hi ha hagut dues víctimes mortals i un ferit greu (una persona jove que es troba en situació de mort cerebral), fets que “han fet saltar els números”.
Al llistat de les deu carreteres més perilloses també hi figura la TP-7225 entre Reus i el Morell.
Pel que fa als vehicles pesants, el tram amb més sinistres ha estat l’N-340, a la variant de Torredembarra, que en l’anterior període analitzat ocupava la cinquena posició. Tot i això, Lamiel ha afirmat que el SCT no contempla restringir el pas de camions per aquesta via.
El Govern ha donat llum verda a la signatura d’un conveni entre la Generalitat, Adif i l’Ajuntament de Vila-seca per adaptar l’actual estació de tren a les noves necessitats ferroviàries i connectar-la a la futura xarxa del TramCamp.
El document ha de permetre “millorar i avançar la coordinació” del sistema públic de transport del Camp de Tarragona, integrant la parada de Vila-seca del futura tramvia amb l’actual equipament ferroviari. Es preveu adaptar l’entorn de l’estació als requeriments ferroviaris i tramviaris; connectar aquestes infraestructures per formar un sistema d’intercanvi modal; així com les connexions urbanes i la urbanització de l’entorn proper al ferrocarril al seu pas per Vila-seca mitjançant l’adequació de l’estació.
L’acord també incorpora el disseny i l’execució de dos nous passos transversals que permetin millorar l’accés a l’estació de ferrocarril i al tramvia i la relació entre ambdós mitjans de transport, així com la permeabilitat i la connexió entre ambdós costats de la ciutat.
D’altra banda, el Govern també ha autoritzat avui incrementar en 21,1 milions d’euros (sense IVA) l’import màxim destinat a l’adquisició de material mòbil, taller i senyalització del tramvia del Camp de Tarragona. Per a la contractació del subministrament i el manteniment integral de les set unitats del tramvia, inclòs el taller i la senyalització, el Govern va autoritzar una despesa de 76.050.000 euros (sense IVA).
Un cop avançada la definició del projecte s’ha dut a terme una actualització dels costos d’inversió previstos per a l’adquisició del material mòbil, el taller, la senyalització, els estudis i projectes i les expropiacions que excedeixen en 21,1 milions d’euros l’import autoritzat inicialment, que era de 54 milions d’euros (sense IVA), corresponents a l’adquisició de material mòbil, el taller i la senyalització, i 22.050.0000 euros corresponents al manteniment durant un període de 15 anys. Així doncs, l’import màxim aprovat pel Govern ascendeix a 97.150.000 euros (sense IVA).
Per altra banda, el consell de ministres ha autoritzat el ministeri de Transports a licitar a través d’Adif les obres de construcció del nou intercanviador d’ample ferroviari de Vila-seca per un import estimat de 25,13 milions d’euros. Segons ha informat el ministeri, la instal·lació ha de garantir la continuïtat dels serveis de viatgers de la línia R16 entre Tortosa i Barcelona, així com la connexió amb el País Valencià. Actualment s’estan fent treballs per adaptar el tram entre Castelló i el nus de Vila-seca a l’ample internacional, que serà l’únic operatiu en el futur. Des d’aquest punt i fins a Sant Vicenç de Calders es preveu la instal·lació del tercer fil per tal de disposar d’ample mixt.
L’arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas, ha suspès tots els actes de culte i qualsevol manifestació pública de devoció a la parròquia de la Puríssima Sang de Reus. Aquesta decisió s’adopta a causa de la situació irregular provocada per alguns membres de la Reial Congregació de la Puríssima Sang, als quals l’arquebisbe assegura que “no representen legítimament” l’entitat. Mentrestant, els actes de culte i activitats pastorals es traslladen a la Prioral de Sant Pere de Reus.
Recordem que el conflicte es remunta al passat mes d’octubre, quan la Junta de Govern cessada va tancar l’església de la Puríssima Sang, impedint la celebració dels actes religiosos i vulnerant el dret fonamental dels fidels a la llibertat religiosa. Des de llavors, totes les gestions de l’arquebisbat per obrir l’església han estat infructuoses, davant la “contumàcia en la desobediència” d’alguns membres de l’anterior junta.
Per gestionar la situació, l’arquebisbe va cessar la junta de govern i va nomenar comissari delegat l’advocat Javier Balañá de Eguía, amb la responsabilitat de dirigir temporalment la congregació. Aquest compta amb una comissió assessora formada per clergues amb experiència en la parròquia i en dret canònic, que coordinaran la vida ordinària de l’entitat i l’organització de la propera Setmana Santa.
Els Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Urbana de Tarragona i la Guàrdia Civil ha intervingut prop d’un miler d’objectes falsificats al mercat de Bonavista. El dispositiu policial, amb perits especialitzats en detectar falsificacions i una inspectora de Treball, va inspeccionar diumenge tres parades i dos bars de l’entorn.
Es va requisar 753 joguines per valor de 1.949 euros, i 113 bosses de mà falsificades, amb un valor estimat de 52.650 euros. A les parades els van aixecar dues actes administratives per infraccions de contraban i tres per irregularitats de treball i una denúncia per venda ambulant sense autorització. Als bars se’ls va denunciar per tenir una terrassa sense permís i per no tenir assegurança, ni rètols, ni fulls de reclamacions.
En l’operatiu policial conjunt es van identificar 16 persones.
S’ha originat un incendi aquest dimarts al matí en un restaurant ubicat al número 9 de l’avinguda Prat de la Riba. Els Bombers han rebut l’avís cap a tres quarts de nou i hi han desplaçat sis dotacions que han pogut extingir el foc passats uns minuts de les nou.
El foc i el fum havien afectat tot l’espai i s’han hagut de fer tasques de ventilació amb el foc ja apagat, així com revisar que no quedessin punts calents i no hi hagués afectacions. La Guàrdia Urbana ha hagut de tallar temporalment el trànsit a la zona, per precaució.
S’investiguen les causes que poden haver causat el foc, però segons apunta el ‘Diari de Tarragona’, l’origen podria ser un curtcircuit en un congelador.
El Tribunal Contenciós Administratiu 1 de Tarragona ha rectificat i finalment ha acceptat que els regidors del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona preguntin, per escrit, a l’alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, per què va signar un decret per retirar el consistori com a acusació particular del cas Inipro.
La magistrada ha donat deu dies als republicans perquè enviïn un qüestionari, que serà estudiat per la jutgessa, que serà qui finalment decidirà quines preguntes són “pertinents”. Tal com ha avançat ‘El Món’ i ha pogut comprovar l’ACN, inicialment el Contenciós va desestimar la petició d’ERC, però ara la jutgessa ha reconegut que aquella interlocutòria tenia un “manifest error”.
El cas neix el juny del 2023, quan Viñuales va retirar l’Ajuntament de Tarragona com a acusació particular del cas Inipro, tot just pocs dies després d’accedir a l’alcaldia. ERC, en desacord, va obrir dues vies judicials. Així, va demanar al TSJC que suspengués cautelarment el decret signat per Viñuales, una petició que el tribunal va rebutjar. L’altra via va ser a través del Tribunal Contenciós Administratiu, que si bé inicialment va acceptar el recurs a tràmit, el novembre d’enguany va rebutjar la petició dels republicans.
La formació va recórrer la decisió i en una interlocutòria signada el 10 de desembre, la jutgessa que ha assumit el cas reconeix l’error previ i atén la petició dels regidors d’ERC. Fonts de l’Ajuntament de Tarragona han manifestat que atendran el requeriment judicial i recorden que no es tracta d’una causa penal.
L’Ajuntament de Tarragona i la unió temporal d’empreses EIFFAGE-GICSA-EIFFAGE ENERGIA han acordat modificar el pla de treball de les obres de Parcel·les Iborra per no interferir amb l’horari lectiu de l’escola l’Arrabassada.
Tot i aquest canvi, després de la reunió d’ahir amb l’escola i l’associació de famílies es va acordar continuar buscant alternatives. Avui, després de la reunió amb l’empresa adjudicatària, s’ha acordat modificar el pla de treball.
La portaveu del Grup Municipal del PP a l’Ajuntament de Tarragona, Maria Mercè Martorell, ha reclamat posar fi a la que ha qualificat com una “prova pilot infinita” del primer tram de la Rambla Nova, un any després de l’inici del tall de circulació.
En una roda de premsa aquest dimarts, Martorell ha denunciat que la mesura està generant conseqüències “molt greus” per als veïns i comerciants de la zona i ha acusat el govern municipal de mantenir-la per “pagar preus polítics” a Junts a canvi del seu suport.
Segons els populars, el tall de trànsit ha dificultat el pas dels serveis públics, ha incrementat la sensació d’inseguretat durant la nit i ha complicat les tasques de càrrega i descàrrega. Martorell ha comparat la situació amb les obres de la Rambla de Barcelona, on —ha dit— les intervencions no perjudiquen l’accessibilitat veïnal. “A Tarragona s’ha tallat sense explicacions i la factura de dos grups polítics la paguen els tarragonins”, ha lamentat.
D’altra banda, el PP defensarà en el ple d’aquest dijous una segona moció per alleugerir la càrrega fiscal dels autònoms, proposant l’exempció de l’IVA a professionals i empreses que facturin menys de 85.000 euros anuals, una mesura que Martorell ha vinculat a la necessitat de revitalitzar l’economia local.
L’Ajuntament de Tarragona va signar el passat 27 de novembre el primer acord fruit de la mediació administrativa. L’acord va arribar després de quatre reunions amb els interessats i els seus representants. El conflicte tenia a veure amb liquidacions tributàries de diferents anys.
Tarragona és pionera en l’ús de la mediació en l’àmbit administratiu i aquest és el primer acord que ha arribat el consistori des de l’aprovació i la posada en marxa de l’ordenança de mediació. Aquesta el que busca és que els conflictes no es tanquin per la via de la imposició, el venciment, el càstig o la retribució, sinó mitjançant un camí orientat cap al diàleg, l’acord i la reparació.
El Parc de Nadal de Reus tornarà a obrir portes del 27 de desembre de 2025 al 4 de gener de 2026 a les instal·lacions de FiraReus, al Tecnoparc. Aquesta 45a edició tindrà com a eix temàtic Antoni Gaudí, el geni universal reusenc, coincidint amb la celebració de l’Any Gaudí a tot Catalunya pel centenari de la seva mort.
El Parc ocuparà més de 6.000 metres quadrats d’espai interior i una àmplia zona exterior, amb activitats per a totes les edats. Es consolida el nou format amb una zona específica per a adolescents d’11 a 17 anys, una ludoteca ampliada per als més petits i una oferta variada que inclou inflables, jocs de fusta, gimcanes esportives, kàrting, bumper cars i animacions al teatret, tot sense cost afegit. Com a novetat, destaca un arbre de Nadal de quatre metres dedicat a les emocions.
El Parc manté el seu compromís social amb serveis d’atenció a la diversitat, hores tranquil·les per a persones amb TEA, el Punt Lila d’Igualtat i activitats solidàries. L’entrada costarà 4 euros per als infants i joves de 2 a 17 anys, amb accés gratuït per a dos adults acompanyants, i diversos descomptes. El Parc obrirà cada dia de 15 h a 21 h, excepte el 31 de desembre, i comptarà amb servei especial de transport públic.
L’Ajuntament de Reus té en marxa un pla de millora dels aparcaments dissuasius de la ciutat, un element clau com a complement al desplegament de la Zona de Baixes Emissions. Les Brigades Municipals s’encarreguen dels treballs, que inclouen la neteja dels solars, l’eliminació de males herbes i l’anivellament del terreny per garantir un millor servei als usuaris.
El pla ja ha culminat a l’aparcament del Pi del Burgar, amb 200 places, i després de la campanya de Nadal s’actuarà a la resta d’aparcaments dissuasius situats fora de l’àmbit de la ZBE, com els del carrer del Treball, Països Catalans amb Romaní i Misericòrdia. També es faran millores a l’aparcament alternatiu del carrer del Ball de Diables, dins la Zona de Baixes Emissions.
En paral·lel, l’Ajuntament continua analitzant nous solars per ampliar l’oferta d’aparcament i ja ha aprovat inicialment un nou aparcament dissuasiu al polígon Dyna, amb capacitat per a 220 vehicles, que donarà servei tant a l’activitat empresarial com als visitants de Reus.
La Tarraco Arena de Tarragona acollirà des de dijous i fins diumenge l’inici de la gira europea de l’espectacle ‘Ovo’ del Cirque du Soleil. Els assistents s’endinsaran en el món dels insectes de la mà de 53 artistes que es complementen amb música en directe.
‘Ovo’ -que significa ou en portuguès- està inspirat amb els colors i la natura del Brasil. Va estrenar-se el 2009 però en l’últim any s’ha renovat amb nous números. En les darreres dues setmanes la companyia canadenca ha estat ultimant els preparatius i assajant a Tarragona, amb un ampli desplegament de mitjans format per un centenar de treballadors de 25 nacionalitats que s’aniran traslladant pel continent juntament amb tota l’escenografia en 21 camions.
La companyia canadenca ja ho té tot a punt per a l’inici d’una gira que durarà més d’un any i que els portarà a Portugal, Anglaterra, França, Itàlia, Eslovènia o Romania, entre altres països. A Tarragona hi faran sis sessions en quatre dies, amb doble funció dissabte i diumenge. Les darreres hores estan servint per afinar les acrobàcies i el muntatge. El caràcter ambulant del projecte els obliga no només a muntar l’escenari sinó a transportar tot el material i vestuari, complementat amb tot el que cal per tenir-ne cura. Per aquesta raó a cada ciutat contracten un centenar de persones per fer aquestes tasques. Mallet ha detallat que el desmuntatge i carregament als camions el fan en tres hores.
A banda, cada element de l’espectacle té la seva pròpia idiosincràsia. Així, a tall d’exemple, cinc persones s’encarreguen diàriament de revisar tots els vestits que han estat fets a mida al Canadà per a cadascun dels artistes.
La nova versió de l’espectacle es va estar cuinant durant dos mesos. Un procés que es va fer principalment a Mèxic.






