El sistema ferroviari tarragoní continua creant polèmica. L’instal·lació del corredor del Mediterrani hauria d’implicar, segons els alcaldes de la costa daurada, que es desmantelli la línia de la costa. El 28 de maig estan convocats amb el ministeri de Foment per trobar solucions comuns entre els municipis, la Generalitat i l’Estat. En el sistema ferroviari també es manté la incògnita sorbe l’estació intermodal, que hauria de facilitar les comunicacions des dels diversos punts clau del territori: l’Aeroport, l’estació del Camp i el Port
Els treballs de Castellbisbal a Vila-seca haurien d’estar finalitzats al 2019. El tram de Vandellós a Tarragona ja està en marxa, en fase de proves, el que significa que és l’agència de seguretat ferroviària la que gestióna els tempos. Pel que fa a carreteres, l’A27, que espera el túnel del Coll de l’Illa, no hi ha dates fixades, per la complexitat de l’obra. També a la Nacional 340, la via més mortífera del territori, s’està tancant el decret que permetrà bonificar el trafic pesat en el seu desviament a les autopistes.